Beantwoord

Meerdere domeinen, meerdere iProva omgevingen, één organisatie

  • 3 September 2018
  • 7 reacties
  • 276 Bekeken

Binnen de gefuseerde organisatie van de Treantzorggroep zijn nog steeds meerdere domeinen actief, deze domeinen maken allemaal gebruik van de lokale iProva omgevingen. Door de fusie gaan we nu één iProva omgeving gebruiken en daar hebben we al het nodig voor opgezet.
We gaan ook naar één inlognaam voor de gehele Treant organisatie m.a.w. we gaan in het Treant domein werken. Nu is een groot gedeelte van de organisatie al omgezet naar deze nieuwe Treant organisatie echter nog niet iedereen. Hoe kunnen we zichtbaar maken vanuit welk domein men probeert in te loggen. De domeinnaam is al wel onderdeel van de inlognaam. (sze\jpo10 of domain\jan_po of treant\j.poppema) Er is wel een overzicht te maken via de activiteitenlog deze zijn echter niet te exporteren naar Excel. Ben op zoek naar organisaties die hier een oplossing voor hebben bedacht.
icon

Antwoord op het topic tomcouwberghs 3 September 2018, 11:46

Bekijk origineel

7 reacties

@hleijen dank voor je reactie. Het was ook meer ter info van de community.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi @J.Poppema ,

het veld wat voor jouw vooral relevant is, is fldLogincode.
Hierin vind je terug met welke gebruikersnaam men heeft geprobeerd in te loggen, en als ik het goed begrijp zou dat in jullie geval dus inclusief domein moeten zijn.

De velden daarna geven meer specifieke informatie over loginpogingen die gefaald zijn.
Ik denk dat je die niet nodig hebt - maar als dat wél zo is vraag ik wel even een engineer om ze toe te lichten.
@tomcouwberghs , @Hiewwaiy de Query doet zijn werk goed. Ik heb alleen uitleg nodig over de waardes.
[fldTimestamp]: Datum en tijd
[fldDescription]: Beschrijving resultaat
[fldRemoteHost]: IP adres
[fldLoginCode]: Inlognaam?
[fldISyncResult]: ?
[fldLoginFailedType]: ?
[fldLoginFailedReason]: ?
Er is vast iemand die me dat uit kan leggen.
Reputatie 7
Klinkt goed @J.Poppema!
@Hiewwaiy Beide medewerkers hebben vakantie op dit moment. Als het oplevert wat we willen dan laat ik het weten.
Reputatie 7
Bedankt voor je reply @tomcouwberghs

@J.Poppema , we zijn benieuwd of je hiermee geholpen bent.
Reputatie 3
Beste,

wij werken ook met meerdere domeinen.

Via onderstaande query krijg je een overzicht van alle inlogpogingen van gebruikers. In het veld fldLoginCode vind je de gebruikersnaam in de vorm DOMEIN\gebruikersnaam.

Voor deze oplossing dien je uiteraard wel leestoegang te hebben in de iProva-databank.

code:
SELECT [fldTimestamp],[fldDescription],[fldRemoteHost],[fldLoginCode],[fldISyncResult],[fldLoginFailedType],[fldLoginFailedReason]
FROM [iProva_Core_1].[Core].[tbdAuthenticationLog]
ORDER BY fldTimestamp DESC


Groeten,
Tom

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring