Training

Ingevulde vragenlijsten controleren en beoordelen


  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2413 reacties

Je kunt ingevulde vragenlijsten nog controleren of beoordelen, bijvoorbeeld omdat je eindverantwoordelijk bent voor een controle die is uitgevoerd middels de vragenlijst.

Hierbij is het mogelijk om bij ingevulde vragenlijsten algemene of vraagspecifieke opmerkingen te plaatsen. De persoon die de vragenlijst heeft ingevuld krijgt de opmerkingen terug, en kan eventueel aanpassingen doen aan de ingevulde vragenlijst. 

In deze training leggen we je uit hoe dat werkt.


26 reacties

Badge +1

Beste Inge Kuijpers

Vanaf welke iProva versie is dit mogelijk a.u.b.?

 

Deze functionaliteit is beschikbaar vanaf versie 5.14.

Reputatie 2
Badge +4

Hallo Inge, deze optie wil ik gaan gebruiken en heb dit ook getest naar tevredenheid, echter mis ik een belangrijke eigenschap.

De beoordelaar van de vragenlijst kan opmerkingen plaatsen waarna de lijst terug gaat naar de invuller. Deze kan de opmerking afhandelen met opmerking of aangeven dat er niets wordt gedaan met de opmerking. De lijst gaat dat opnieuw in beoordeling net zo lang totdat de beoordelaar akkoord gaat. Tot zo ver prima, maar op geen enkele manier kan ik de de communicatie tussen de invuller en de beoordelaar ergens tonen. Als je de vragenlijst zou afdrukken voordat wordt ingezonden zonder opmerkingen door de beoordelaar dan staat alles er wel bij, maar niet digitaal. Ik zou dit een mooie aanvulling vinden. 

Groet, Rudi Evers

Reputatie 6

Beste @revers,

We gaan de communicatie tijdens het reviewproces zichtbaar maken bij de vragenlijst. Dit kun je eind dit jaar verwachten.

Reputatie 2
Badge +6

Beste Inge, Koen,

Duidelijke instructie, maar nog twee vragen:

  1. ontvangt de auditor ook een bericht als de beoordelaar akkoord is met de vragenlijst?
  2. als  ik kies voor optioneel, hoe gaat het beoordelen dan? Want dan heb ik geen beoordelaar ingevuld? 

 

groetjes,

Inge

Beste Inge, Koen,

Duidelijke instructie, maar nog twee vragen:

  1. ontvangt de auditor ook een bericht als de beoordelaar akkoord is met de vragenlijst?
  2. als  ik kies voor optioneel, hoe gaat het beoordelen dan? Want dan heb ik geen beoordelaar ingevuld? 

 

groetjes,

Inge

 

  1. Er wordt geen bericht gestuurd nadat een vragenlijst is beoordeeld. De status van de beoordeling is zichtbaar in de lijst met ingevulde vragenlijsten.
  2. Ook bij ‘Optioneel’ dien je een beoordelaar te selecteren.
Reputatie 5
Badge +6

Beste @revers,

We gaan de communicatie tijdens het reviewproces zichtbaar maken bij de vragenlijst. Dit kun je eind dit jaar verwachten.

Hallo @Koen Sterken,

Is het iProva 5.15 al mogelijk om de opmerkingen van de beoordelaar en de reactie van de invuller terug te zien?

Reputatie 6

Beste @Arjo Kuiper,

Wanneer je naar een ingevulde vragenlijst gaat kun je de opmerkingen terug lezen. Het kan zijn dat je daarvoor wel moet updaten naar 5.15.2.

 

Reputatie 5
Badge +6

Gelukt! Na de update naar 5.15.3 zien wij de opmerkingen op de ingevulde vragenlijst :slight_smile:

Badge +1

Hi, 

Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om de vragenlijst in één keer te verzenden naar meerdere beoordelaars? Of is het slechts mogelijk om deze naar één beoordelaar per keer te versturen? 

Gr, Denise 

Hoi @Denise,

Zolang een beoordelaar niet op ‘Verzenden’ klikt, kunnen andere beoordelaars de vragenlijst ook nog beoordelen.

Wanneer de beoordeelde vragenlijst wordt ‘verzonden', is de beoordeling afgerond.

Badge +1

Indien de beoordeling door meerdere personen kan gebeuren:
Waar kan je zien wie de beoordeling uitgevoerd heeft indien er geen opmerkingen werden geplaatst en er dus gewoon een positieve beoordeling uitgevoerd werd?
Ik vind dat nergens bij de vragenlijst en ook in het Activiteitenlog vind ik het niet direct terug.

Kijk ik ergens over?

Bedank,

Thomas
 

Reputatie 6

Dat is  niet te zien. Dat zou wel een goede aanvulling zijn inderdaad.

Als ik het beoordelen van de vragenlijst op optioneel zet, wat ziet de beoordelaar dan in het scherm? en weet wanneer hij/zij iets moet doen?  Als de beoordelaar het niet noodzakelijk vindt om te bekijken , hoe weet de invuller dan dat hij de lijst mag verzenden? Moet bij deze toepassing , van optionele beoordeling de vragenlijst altijd met naam ingevuld worden. Ik heb het nu op anoniem gezet en krijg geen melding of kan ook niets inzien.

Hoor het graag.

Als ik het beoordelen van de vragenlijst op optioneel zet, wat ziet de beoordelaar dan in het scherm? en weet wanneer hij/zij iets moet doen?  Als de beoordelaar het niet noodzakelijk vindt om te bekijken , hoe weet de invuller dan dat hij de lijst mag verzenden? Moet bij deze toepassing , van optionele beoordeling de vragenlijst altijd met naam ingevuld worden. Ik heb het nu op anoniem gezet en krijg geen melding of kan ook niets inzien.

Hoor het graag.

 

De beoordelaar krijgt dan geen taak maar kan bij de lijst met ingevulde vragenlijsten een vragenlijst selecteren om te beoordelen.

Reputatie 3
Badge +7

Hallo @Inge Kuijpers,

Bij het kopiëren van een vragenlijst wordt de instelling bij Vragenlijst beoordeling niet mee overgenomen. Deze moet je alsnog zelf instellen. Is hier een reden voor? 

Groetjes,

Mila

Reputatie 5
Badge +5

@Mila Ik heb hier geen direct antwoord op en heb daarom een melding ingeschoten bij onze Servicedesk.

We komen er in eerste instantie via die melding op terug bij je.
We zullen de conclusie n.a.v. die melding uiteraard ook aan dit topic toevoegen.

Reputatie 3
Badge +4

@Mila  je melding betreft een bug in de software:

 

Je kunt de status volgen via: https://mijn.infoland.nl/bugs → zoeken op 61659

Reputatie 3
Badge +7

@Marcel Maertens ik zie de bug niet terug als ik zoek op 61659, doe ik iets verkeerd?

Reputatie 3
Badge +4

@Mila bedankt, vanaf morgen wel.

Reputatie 1
Badge +2

Hallo,

bij revisie van alle bugfixes van Zenya versie 7.0, kwam ik bugfix 65829 tegen: het beoordelen van vragenlijsten werd niet gelogd in de activiteitenlog.

Als ik echter naar de activiteitenlog ga, vind ik nergens waar ik beoordeelde vragenlijsten kan terugvinden. Ik veronderstel dit terug te vinden bij ‘type gebeurtenis’?:

 

Ik weet dat er bij ons een vragenlijst werd beoordeeld op 28/7 → afgekeurd → aangepast door mezelf op 2/8 → terug in keuring op 2/8. Maar zie dus geen log op 28/7.

Zoek ik op een verkeerde plaats?

bedankt voor de feedback,

Sara

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @Sara Moons 

Het lijkt erop dat deze bug nog niet volledig is opgelost. Ik heb hiervoor een nieuwe vermoedelijke bug ingelegd die besproken wordt onder het CAB zodra deze vermoedelijke bug besproken is zal ik hier het nieuwe bug nummer plaatsen.
Als de bug is afgewezen zal ik hier ook de redenering waarom de bug is afgewezen plaatsen. 

Reputatie 1
Badge +2

bedankt! @Tino Brouwer 

Reputatie 1
Badge +2

Hallo @Sara Moons 

Het lijkt erop dat deze bug nog niet volledig is opgelost. Ik heb hiervoor een nieuwe vermoedelijke bug ingelegd die besproken wordt onder het CAB zodra deze vermoedelijke bug besproken is zal ik hier het nieuwe bug nummer plaatsen.
Als de bug is afgewezen zal ik hier ook de redenering waarom de bug is afgewezen plaatsen. 

Dag Tino

heb je een update ivm bovenstaande?

Bedankt!

Sara

Reputatie 5
Badge +5

@Sara Moons 

Dit gaat om bug 64418. Ik stel voor dat u via deze link melding maakt van het gegeven dat u hier hinder van ondervindt.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring