Andere afnamedatum voor vragenlijsten

  • 25 January 2019
  • 7 reacties
  • 297 Bekeken

Reputatie 6
Vanaf iProva 5.10 is het mogelijk om een afwijkende afnamedatum te registreren bij je vragenlijst.

Waarom?
Er zijn twee belangrijke scenario's:
  1. Je vult je vragenlijsten op papier in. Op een later moment wil je de resultaten digitaliseren en dus invoeren in het systeem.
  2. Je vult een vragenlijst in over iets dat een vorige periode heeft plaatsgevonden. Denk aan bijvoorbeeld een evaluatie over een project dat vorige maand is afgelopen.
Voorheen werd voor rapportages de invuldatum geteld. Hierdoor kon het dus zijn dat je cijfers die voor een andere maand zijn, geteld waren bij de maand van het invullen. Dat levert minder accurate rapportages op.

Hoe stel je een afwijkende afnamedatum in?
In het ontwerp van de vragenlijst is een optie toegevoegd voor de eerste pagina. Je kunt aangeven of je af wilt wijken, en je kunt daarvoor ook het getoonde label aanpassen.



Dit ziet er voor de invuller dan alsvolgt uit (wanneer je op het datumveld hebt geklikt):


7 reacties

Reputatie 2
Badge +7
Super! Hier was bij ons al lang vraag naar!
@Evelyn Van Parijs
Badge
Inderdaad, dat is erg goed nieuws! Ook fijn dat je de omschrijving van het label zelf kan aanpassen.

In sommige gevallen komt het voor dat ik een vragenlijst met terugwerkende kracht invul, daarin anti-dateer ik de datum.

In versie 14 krijg ik geen kalenderblad te zien, maar moet ik eerst kiezen een jaartal (dat teruggaat tot 1753) , dan een maand en tenslotte een dag op de kalender. Natuurlijk kan ik ook dd-mm--jjjj intikken, maar dat zijn ook weer tien klikken… :rolling_eyes:

Is het mogelijk om direct een kalenderblad te krijgen uit het jaar 2020?
 

Reputatie 6

@RomboutR Op dit moment is dat niet mogelijk.

Badge

Is het ook mogelijk om deze afnamedatum toe te voegen aan het Excel-bestand waarnaar je de antwoorden kan exporteren? Nu staat hier namelijk een datum in, maar dit is de datum (en het tijdstip) waarop de vragenlijst werd ingevuld.

Reputatie 6

Hoi @Marijke Ruytings,

Dit kun je bij de service desk als bug melden. Het idee achter de afnamedatum is dat deze - indien ingesteld en ingevuld - de invuldatum vervangt. Dat zou in de rapportage ook moeten zijn.

Badge

Dag @Koen Sterken ,

Ik bekijk het verder en laat iets weten aan de service desk indien het inderdaad niet doorstroomt.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring