Anoniem vragenlijstonderzoek maken

  • 7 August 2019
  • 8 reacties
  • 757 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Hoe maak je een anoniem vragenlijstonderzoek voor medewerkers of externe personen (klanten, cliënten, patiënten)?


Open het knowledge base article..

 


8 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @ohampsi 

Bedoel je dat je graag de mogelijkheid zou willen om met een invulverzoek een verzoek kan sturen om de vragenlijst anoniem in te vullen?
Of bedoel je dat je met een invulverzoek een externe wil vragen om een vragenlijst in te vullen?

 

Badge +5

Een vragenlijst uitgezet aan externe personen via een link kan alleen anoniem worden ingevuld als je de uitnodiging apart via de mail verstuurt en niet via invulverzoek. Waarom is dat zo ingeregeld? Ik vind het logisch dat alles binnen Zenya uitgezet kan worden maar mogelijk kan dit technisch niet?

Hoi Rinske,

Je kunt hiervoor dan een vragenlijst van type ‘Klant/Client/Patient’ gebruiken waarbij je daarna kiest voor ‘Andere persoon’ met het label ‘Medewerker':

 

 

Als je dan een vragenlijstonderzoek maakt voor deze vragenlijst, kun je kiezen voor anoniem:

 

 

Reputatie 2
Badge +6

Hoi @Inge Kuijpers,

In de bijlage heb ik met screenshots uitgelegd wat ik bedoel.

Wij willen graag dat een ‘andere gebruiker’ een aantal vragenlijsten invoert dat op papieren vragenlijsten anoniem is ingevuld. Die ‘andere gebruiker hoeft zelf niet anoniem te blijven.

Groet,

Rinske 

Hoi @RinskeS,

Wanneer je de vragenlijst door iemand anders laat invullen namens de deelnemer, dan kan de deelnemer wel anoniem blijven maar de invuller niet. Je kunt dus wel zien wie de vragenlijst heeft ingevuld namens de patiënt (de Zenya gebruiker) maar de naam van de patiënt is niet zichtbaar.

Is dat wat je zoekt?

Reputatie 2
Badge +6

Hoi,

Ik heb voor een vragenlijst ingesteld dat iemand anders de vragenlijst invult voor de deelnemer, zoals hierboven door Inge wordt voorgesteld. Maar als je dat doet, heb je bij het maken van een vragenlijstonderzoek niet de mogelijkheid om de vragenlijst anoniem in te vullen. 

Kun je dat op de een of andere manier wel combineren. Dat 1 iemand alle vragenlijsten invoert maar dat de deelnemer in de rapportages anoniem blijft?

Groetjes,

Rinske

Hoi @Andrei Hollevoet,

Bij de eigenschappen van de vragenlijst moet je kiezen voor objecttype ‘Medewerker’ en daarna bij ‘In te vullen door’ voor ‘de deelnemer'. Als je daar ‘een andere gebruiker voor/over de deelnemer’ kiest, dan kun je zien wie de vragenlijst heeft ingevuld voor een (andere) anonieme medewerker.

Misschien staat deze instelling niet goed?

 

Reputatie 5
Badge +8

Wanneer je een anonieme vragenlijst uitstuurt voor medewerkers (iprova-gebruikers), is het veld omtrent welke medewerker het gaat inderdaad geanonimiseerd, maar het veld wie de vragenlijst heeft ingevuld, is niet geanonimiseerd.

 

Elke medewerker kan slechts voor zichzelf een vragenlijst invullen wat maakt dat dit helemaal niet meer anoniem is.

 

Kan hier iets aan gedaan worden?

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring