Voor veel van onze vragenlijsten maken we gebruik het objecttype “Organisatie-eenheid”. Omdat we willen dat deze vragenlijsten op ieder willekeurig moment ingevuld kunnen worden, maken we geen gebruik van vragenlijst onderzoeken, maar bieden we de vragenlijsten aan via de optie “Invullen” op de diverse portalen.
De vragenlijsten worden ingevuld op afdelingsniveau. Op basis van hun rechten kunnen medewerkers alleen vragenlijsten invullen voor afdelingen van hun eigen locatie. De leesrechten hebben we op dezelfde manier geregeld, medewerkers hebben alleen inzicht in de ingevulde vragenlijsten van hun locatie.
Echter zijn er ook medewerkers die leesrechten hebben voor alle 20 locaties binnen onze organisatie. Het aantal afdelingen per locatie verschilt ook enorm (minimaal 2, maximaal 21).
Voor deze medewerkers is het een hele toer om de ingevulde vragenlijsten voor 1 bepaalde locatie boven water te krijgen. Men moet dan met behulp van de filterknop de betreffende afdelingen selecteren. Nu is dat niet zo’n probleem als een locatie maar 2 afdelingen heeft, maar in het geval van 21 afdelingen is dat een ander verhaal.
Het zou veel makkelijker zijn als men op locatie zou kunnen filteren, maar dat is helaas niet mogelijk …. Mijn vraag is nu of er andere organisaties tegen hetzelfde probleem aanlopen? En zo ja, hoe lossen jullie dat dan op?