Vraag

Kader in Check - hoe opbouwen?

  • 10 June 2021
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4
  • Ervaren Conversator
  • 21 reacties

Wij willen graag  met Check starten en wensen zelf een kader te maken. We willen liever niet het letterlijke kader gebruiken vanuit Qualicor maar liever zelf aan de slag gaan.

Zijn er organisaties die hun kader even willen tonen qua opbouw en die nog tips en tricks hebben waar we rekening mee moeten houden? 

Waar op te letten? Wat zijn valkuilen? Enzovoort?

Alvast bedankt voor jullie inbreng!


1 reactie

Reputatie 4
Badge +6

Beste Ulrike,

 

Ik kan mij goed voorstellen dat je zelf een eigen kader wilt bouwen om daarmee eigen keuzes te maken voor wat voor jullie belangrijk is. Als ik mij niet vergis heeft NKI zelfs een heel eigen kwaliteitskader ontwikkeld. Een eigen kader opbouwen in iProva/Zenya gaat gemakkelijk. Wat vooral belangrijk is goed na te denken over de labels die je wilt toevoegen aan vragen (ervan uitgaande dat je ook de Vragenlijsten functionaliteit gaat gebruiken voor het doen van audits en het maken van inzicht gevende management informatie op het Portal). Ik adviseer meestal om een label te maken waarin je een lijst opneemt met alle voor jullie belangrijke onderwerpen. Vragen kan je dan aan die onderwerpen labelen. Daarnaast kan je meer specifieke labels maken voor één onderwerp wanneer je meer gedetailleerde informatie wilt, bijvoorbeeld een label Medicatie met als waarden de verschillende stappen in het medicatieproces. Uiteraard kunnen wij ook meedenken, maar het zou mooi zijn als een andere organisatie ook reageert met een al concreet gemaakt voorbeeld!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring