Vraag

Kan ik een PREM (Patient Reported Experience Measure) uitvoeren met iCheck?

  • 30 April 2019
  • 3 reacties
  • 235 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5
Voor de thuiszorg is het uitvoeren een verplichting. Dit kan door een externe organisatie maar je mag het als organisatie ook zelf doen. We hebben het voornemen om dit zelf te gaan doen mbv iCheck. Mijn vraag is of er andere organisaties zijn die dat op deze manier doen en of zij nog tips hebben om dit zo objectief mogelijk uit te voeren.

3 reacties

Reputatie 7

Beste @m.degroot ,

Bedankt voor je topic. Wellicht dat dit artikel interessant is om te lezen:
Hierin vertelt het AZ Turnhout hoe zij de PROMS en PREMS hebben ondergebracht in iProva.

 @Katrien C , wellicht wil je je ervaring en kennis nog meer delen hier? Dank alvast daarvoor.

Badge
Beste @m.degroot,

We hebben in AZ Turnhout net de testfase van de PREM afgesloten en zijn bezig met de volledige uitrol.
Je kan in iCheck makkelijk een vragenlijstonderzoek opmaken. Deze laat je anoniem invullen door externe personen via een link. Deze link kan je kopiëren en gebruiken in mailings, patiëntenportalen, ... Onze ervaring is dat het bekomen van de mailadressen de moeilijkste fase van het hele proces was.

Indien je gebruik maakt van een NPS score kan je onder "managementinformatie" een dashboard opbouwen waar elke afdeling/eenheid/... de eigen resultaten kan opvolgen.

Om een goede PROM op te bouwen heb je de combinatie iTask en iCheck nodig, omdat we vaak voor- en na-metingen doen. Dit systeem gebruiken we alleen waar het EPD tekort schiet.

Tip: geef de respondent ook de mogelijkheid om contactgegevens mee te geven. Onze ombudsdienst zorgt voor ontevreden klanten en dit wordt zeker geapprecieerd.
Reputatie 2
Badge +5
Dank je wel voor de reactie en excuses voor mijn late reactie. Ik begrijp de opzet. Ik heb nog een vraag, @Katrien C is het mogelijk dat je de vragenlijst of het kader waar deze op gebaseerd is, met mij deelt? Op deze manier kan ik mogelijk snel vooruit. Hartelijk dank.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring