Overzicht verbroken hyperlinks komt met verbroken links naar conceptversie

  • 2 March 2020
  • 7 reacties
  • 151 Bekeken

In het overzicht van verbroken hyperlinks staan ook  “verbroken”  hyperlinks naar een conceptversie (3) terwijl versie 2 nog actief is. In weze is er geen ‘verbroken’ hyperlink. 


7 reacties

Hoi @Chantal, het lijkt er dan op dat de verwijzing naar het document niet goed is gemaakt.

Wanneer je de hyperlinkwizard gebruikt om de verwijzing te maken, wordt altijd verwezen naar de laatste gepubliceerde versie van het document.

Als je (aan de beheerkant) in een conceptversie van een document werkt en daar de URL kopieert als verwijzing, dan verwijs je echt naar die versie.

Kan het zijn dat het hier is misgegaan?

Beste @Inge Kuijpers ,

Dank je voor je snelle reactie. Ik maak alleen maar linken aan via de hyperlinkwizard. Kan er nog een andere oorzaak zijn?

 

Hartelijke groet,

Chantal

We gaan bij onze servicedesk voor je uitzoeken wat er dan niet goed gaat.

Inmiddels hebben we begrepen dat het bericht met de verbroken hyperlinks toch juist was.

Reputatie 3
Badge +6

In het overzicht van verbroken hyperlinks staan ook  “verbroken”  hyperlinks naar een conceptversie (3) terwijl versie 2 nog actief is. In weze is er geen ‘verbroken’ hyperlink. 

Het overzicht met verbroken hyperlinken bevat regelmatig linken van documenten die bijvoorbeeld nog in beoordeling staan. dit komt het overzicht niet ten goede. Daarnaast is het heel onhandig dat als je een document wilt verwijderen,  de inkomende linken in het overzicht niet aanklikbaar zijn. Je moet daardoor altijd apart op zoek gaan naar de documenten om de hperlinks daar te verwijderen. Wat ons betreft zou Zenya dit wel beter kunnen faciliteren. Bijvoorbeeld zoals in het overzicht van waar welk documenttype gebruikt wordt, daar kun je wel direct doorklikken naar de documenten.

Tevens zouden we hyperlinks naar de documenten willen in rapporten van bijvoorbeeld in een bepaalde periode nieuw gepubliceerde versies.

 

Reputatie 5

Op zich lijkt het mij correct als het overzicht laat zien dat een link verbroken is als het doel een nog niet gepubliceerd document is. Voor lezers is het namelijk ook zo dat deze links niet gaan werken. Als er van het doel document wel al een gepubliceerde versie bestaat, dan zou ik verwachten dat de hyperlink niet als verbroken getoond wordt, maar wijst naar de gepubliceerde versie.

Reputatie 3
Badge +6

Op zich lijkt het mij correct als het overzicht laat zien dat een link verbroken is als het doel een nog niet gepubliceerd document is. Voor lezers is het namelijk ook zo dat deze links niet gaan werken. Als er van het doel document wel al een gepubliceerde versie bestaat, dan zou ik verwachten dat de hyperlink niet als verbroken getoond wordt, maar wijst naar de gepubliceerde versie.

Was misschien niet helemaal duidelijk maar het gaat om nog niet gepubliceerde versies met daarin documenten (bijlagen) die zelf ook nog in beoordeling staan. Ik zou daarom alleen een overzicht van verbroken linken willen ontvangen van gepubliceerde documenten of dit aan willen kunnen geven via abonnementen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring