Vraag

Veiligheidscheckrondes via taakschema's en vragenlijsten?

  • 26 May 2021
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Heeft iemand ervaring met het uitzetten van taakschema's voor veiligheidscheckrondes? Wij doen al jaren deze rondes via excellijsten op papier, maar gaan dit nu in Zenya zetten. Ik ben vooral benieuwd naar de inrichting van rechten. Kies je er voor om hele afdelingen te laten invullen (als een iemand het invult, is de taak voltooid) of beperk je die groep tot  2-4 medewerkers) wat weer beheerwerk geeft? 

Kan je ook instellen dat bv het afdelingshoofd een e-mail krijgt als de vragenlijst is ingevuld? 

Als iemand zijn ervaringen wil delen, alvast dank!


2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo Inge, 

Onze SEH en CCU maken gebruik van taakschema's voor het maandelijks invullen van de vragenlijst die gebruikt wordt bij de veiligheidsronde.

Voor beide afdelingen zijn de invulrechten beperkt tot enkele medewerkers. In het taakschema is ingesteld wie een bericht krijgt over het al dan niet invullen. Voor deze afdelingen werkt dit naar tevredenheid.

Omdat er een probleem is met het door @Bart Bolwijn genoemde beoordelen van vragenlijsten in versie 5.15 maken wij hiervan nog geen gebruik voor de veiligheidsronde.

De hoeveelheid beheerwerk zorgt er voor dat wij nauwelijks promotie hebben gemaakt voor deze mogelijkheid, wat eigenlijk zonde is van deze module. Helaas kunnen mijn collega en ik maar 1 ding tegelijk...

Reputatie 4
Badge +6

Beste Inge,

Er zijn zeker Ziekenhuizen die dit uitvoeren; uit mijn hoofd zeg ik bijvoorbeeld Isala, MMC en Zuyderland.
@Alex van Baar , @annemari.eichholtz @Jeske van Gassel , wellicht willen jullie je kennis delen? 

 

Er wordt in de module Vragenlijsten (Check) geen notificatie gestuurd als een vragenlijst is ingevuld. Tegenwoordig is het wel mogelijk om een beoordelaar te koppelen aan een ingevulde vragenlijst; hij of zij krijgt dan zelfs een taak en een mail met een link naar de ingevulde vragenlijst. Zie hieronder:

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring