Beantwoord

Ziekenhuisbreed vragenlijstonderzoek uitzetten

  • 18 August 2021
  • 6 reacties
  • 120 Bekeken

Badge +1

We zijn bij ons in de organisatie sinds kort begonnen met ‘gluren bij de buren’, met een algemene observatielijst die in principe kan worden ingevuld door alle medewerkers over alle afdelingen. Dus bijv. een SEH vpk op de eigen afdeling, maar ook een SEH manager die de observaties uitvoert op de IC. 

Tot nu toe heb ik de instellingen zo gedaan dat het een vragenlijst is voor ‘externe invullers’, met als voordeel dat je de rechten voor het vragenlijst onderzoek per organisatieeenheid niet hoeft in te stellen. Het nadeel hiervan is dat de observatielocatie een open tekstveld is, wat analyses uitvoeren complexer maakt, daarnaast zijn ingevulde vragenlijsten niet gekoppeld aan een Iprova account. 

Nu is mijn vraag: is er een eenvoudige manier om iedereen in de organisatie in principe het recht te geven om deze vragenlijsten in te vullen en te lezen zonder dat zij een mail krijgen met het verzoek om een vragenlijst in te vullen? 

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 30 August 2021, 11:58

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi @Denise,

Je zou het volgende kunnen doen:

  • Je maakt een vragenlijst van type ‘organisatie-eenheid’ (je vult immers per organisatie-eenheid een vragenlijst in) 
  • Je stelt de rechten in met de optie ‘dezelfde rechten voor alle organisatie-eenheden’
  • Je voegt de vragenlijst toe aan een verzameling voor het portaal
  • De gebruikers die invulrechten hebben, kunnen via de ‘Invullen’ pagina de vragenlijst openen en invullen
Badge +3

Ik heb een dergelijke vraag. Ik zie de optie die je noemt niet: ‘dezelfde rechten voor alle organisatie-eenheden’.

zie ik dan in de rapportage ook welke gebruiker de vragenlijst heeft ingevuld?

 

Badge +3

En hoe kunnen afdelingen de vragenlijst die over hen is ingevuld benaderen? Kun je daar een tegel van op het dashboard maken? (nog geen ervaring mee)

En hoe kunnen afdelingen de vragenlijst die over hen is ingevuld benaderen? Kun je daar een tegel van op het dashboard maken? (nog geen ervaring mee)


Gebruikers met leesrechten kunnen de ingevulde vragenlijsten inzien via de module Vragenlijsten. Daar kunnen ze ook een rapport maken of een export naar Excel.

Daarnaast kun je een scorerapport maken dat je in een verzameling kunt opnemen en daardoor op de dasboard pagina wordt getoond (en als zoekresultaat beschikbaar wordt).

Ook kun je een dynamisch diagram toevoegen aan het dashboard op een portaal.

Badge +3

om een score rapport te maken staat in de beschrijving: In Rapportage is voor vragenlijsten het rapport 'Vraagscores' aanwezig. Dit rapport zie ik niet. Heb ik dan onvoldoende rechten? 

Reputatie 5
Badge +5

@herma 

Ik heb de indruk dat je op zoek bent naar de antwoorden op 2 vragen.

  1. Hoe stel je voor alle “Organisatie-eenheden (OE)” dezelfde rechten in?
  2. Wat zijn de voorwaarden en aandachtspunten voor toegang tot (vraagscore) rapporten in de Zenya rapportage sectie?

Antwoorden

  1. Je kunt de OE structuur in het tabblad "Rechten” van een vragenlijst van het type "Organisatie-eenheid (OE)” niet “plat slaan". Die optie is alleen beschikbaar bij de start van een zogeheten vragenlijst onderzoek ("enquête”) en dat lijkt hier niet aan de orde, omdat je de vragenlijst zo te zien permanent beschikbaar wil maken. Wat je wel kunt doen is meerdere of zelfs alle OE's aanvinken en dan voor alle aangevinkte OE's in 1x dezelfde invullers en/of lezers instellen.
  2. Per rapportmap stel je enerzijds in welke rapporten er in aangemaakt mogen worden en anderzijds wie beheerrechten heeft, zie Hoe maak je een rapport? voor meer informatie over beide zaken. Je hebt uiteindelijk een rapportmap nodig met de rapportcategorie "Vragenlijsten” waarop je minimaal de rol van Rapportmap redacteur hebt zodat je een nieuw rapport kunt toevoegen aan de map. Met de rol van Rapportmap beheerder mag je deze rapportcategorie ook toevoegen aan een reeds bestaande rapportmap.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring