Beantwoord

🎁 3e factor bij PRI's tbv de risicomatrix mogelijk

• 25 juni 2018
  • 5 reacties
  • 218 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Graag een 3e factor bij PRI's tbv de risicomatrix mogelijk maken.
(dit was een Wens W4985)

Dus naast kans en effect ook kans op ontdekken.
tbv compliance apotheek (GPM-z en ISO15189).
Ook relevant bij RI&E.

Heeft iemand een praktische oplossing voor de huidige versie 5.7?
icon

Beste antwoord door Inge Kuijpers 25 januari 2019, 12:18

Vanaf versie 5.10 kun je een 3D scorematrix maken (voor Melden & Analyseren, iTask).
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Eveneens een wens die bij ons hoog op het lijstje staat. Je kan in 5.7 gebruik maken van 3 lijsten met getalwaardes en een berekend veld dat je dan configureert om die getallen te vermenigvuldigen.

Nadeel: Je kan met het berekend veld geen voorwaardelijke sectie tonen / verbergen en dus ook geen kleurcode en / of toelichting tonen afhankelijk van de berekening.

Wensen:
  • Graag een 3D-scorematrix!
  • De uitkomst van een berekend veld kunnen gebruiken als voorwaarde in een voorwaardelijke sectie. Dit zou een workaround bieden voor bovenstaand probleem, maar ook veel ruimer kunnen ingezet worden.
Groeten,
Tom
Reputatie 3
Even ter info, ik refereerde hier naar de iTask-module.

Ik denk dat jij eerder sprak over de i+PRA-module, ik denk dat de mogelijkheid tot een 3D scorematrix in beide modules opportuun zou zijn. De voorgestelde workaround werkt natuurlijk enkel in iTask.

Groeten,
Tom
Reputatie 3
Badge +1
ik bedoel inderdaad iRisk en dan zowel bij de Risicoevaluatie als ook bij i-PRA
Reputatie 6
Het toevoegen van een derde dimensie, voor zowel Risicomanagement als meldformulieren staat bij Infoland op de agenda. Wel is het zo dat we met een aantal andere grotere projecten bezig zijn, waardoor de derde dimensie er voorlopig nog niet gaat zijn. Ik verwacht dat we hier pas in 2019 concreet aan gaan werken.

Maar weet in ieder geval dat het op de agenda staat.

@Tineke Ultzen tot die tijd is er voor risico-evaluaties een workaround:
Sinds iProva 5.7 is het mogelijk om extra metadata toe te voegen aan een risico. Je zou daar een veld 'Detecteerbaarheid' van het type lijst kunnen maken, zodat je het per risico al wel kan aangeven. Let op: keuzes gemaakt in dit veld hebben geen effect op de risicoscore.

@tomcouwberghs Ergens in het najaar komt er een update uit waarbij het mogelijk is formulevelden te gebruiken als voorwaarde van een conditie.
Vanaf versie 5.10 kun je een 3D scorematrix maken (voor Melden & Analyseren, iTask).

Reageer