Vraag

Actiepunten (iTask) die door workflow gegenereerd worden, zouden niet verwijderd mogen worden

  • 23 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Wij hebben een workflow voor incidentmelden in iTask, waar op verschillende statusovergangen actiepunten(formulieren) worden gegenereerd. Nu komt het wel eens voor dat een coördinator onterecht een melding de analyse-status instuurt en daarop besluit om het analyseformulier (dat door de workflow wordt aangemaakt) dan maar te verwijderen.
Gevolg is dat de melding 'gevangen' zit in de analysestatus, omdat niet meer voldaan kan worden aan een voorwaarde (= invullen analyseformulier) om terug te keren naar de status In behandeling.

Het zou dus niet mogelijk moeten zijn om dit actiepunt te verwijderen. Kan er niet een check gedaan worden of er voorwaarden verbonden zijn aan het actiepunt? Als die er niet zijn, dan mag het actiepunt verwijderd worden. Zijn ze er wel, dan krijg je dat terug door het systeem.

3 reacties

Reputatie 1
Helemaal mee eens.

Eigenlijk zou een actiepunt dat door het systeem wordt ingeregeld sowieso niet weggegooid mogen worden.
Wij hebben een statusovergang waar een actiepunt wordt aangemaakt voor de apotheek.
Om in de daaropvolgende status weer door te kunnen, moet de apotheek dus ook zijn werk hebben gedaan.
De coördinator kan hier, wanneer hij vindt dat het bij de apotheek te lang duurt en hij wil de melding afgehandeld hebben, het actiepunt voor de apotheek verwijderen.
Zeer onwenselijk.
Reputatie 6
Hoi @Michel Pot en @Marianne Burgler , we hebben dit idee in het community overleg besproken en wij vinden dit zeker een valide case.
We zullen het daarom meenemen in onze interne gesprekken die over de roadmap gaan. Wanneer en of dit idee wordt opgepakt is nog onzeker. Wanneer we hier meer over weten, zullen we dat jullie uiteraard laten weten!
Reputatie 3
Badge +1
Heel fijn, ik kan niet wachten 😉

Reageer