Beantwoord

Alle rapportages kunnen exporteren naar Excel

• 15 oktober 2018
  • 10 reacties
  • 262 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Voor sommige rapporten is de optie voor het exporteren naar Excel niet aangemaakt.
Infoland geeft aan dat hier geen bijzondere reden voor is.

Het betreft onder andere het rapport Meldingen met lijst van actiepunten,

Die gaan we gebruiken en is bij uitstek een Excellijst,

Wie heeft er nog een rapport waarbij dit speelt?
Zijn jullie het hiermee eens?
icon

Antwoord op het topic PaulVrugt 24 maart 2020, 10:57

Als ik je excel voorbeeld bekijk, heb je als ik het goed begrijp ervoor gekozen om de meldingen en de eigenschappen te dupliceren per actiepunt voor deze melding. Klopt dat? Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn voor dit soort rapporten.

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +2

Ook wij hebben de behoefte om het rapport Meldingen met lijst van actiepunten, naar Excel te willen exporteren

Ik ben het er helemaal mee eens. Ik zou ook graag deze rapportage in Excel willen hebben….

Reputatie 2

Een “lijst van meldingen met lijst van actiepunten” rapport is een een “dubbel” lijst rapport. Dat betekent dat er een lijst van meldingen uit komt (met een stel instelbare eigenschappen per melding), maar daaronder een “sublijst”, waarin de actiepunten (met een stel instelbare eigenschappen) getoond worden voor die specifieke melding. Het omzetten van deze lijst naar een excel lijst is daarom niet triviaal. (daarmee zeg ik niet dat het onmogelijk is :wink: )

Is er iemand die een voorbeeld kan opstellen van hoe zo’n rapport er in excel uit zou moeten zien en dat hier willen delen?

Reputatie 3
Badge +3

Een andere optie zou zijn om de diverse velden mbt acties toe te kunnen voegen aan publieke filters, bij het veld deadline actie, en status actie, actie titel.

Ik heb tevenshierbij een voorbeeld in excel bijgevoegd

Reputatie 2

Als ik je excel voorbeeld bekijk, heb je als ik het goed begrijp ervoor gekozen om de meldingen en de eigenschappen te dupliceren per actiepunt voor deze melding. Klopt dat? Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn voor dit soort rapporten.

Reputatie 2
Badge +5

Namens Tineke Ultzen: Ja dat klopt

Ik sluit me bij deze wens aan. Sinds kort maak ik als documentbeheerder gebruik van diverse rapportages en sommige zijn alleen als Word te exporteren. Mij zou het erg helpen als de  rapportage 'lijst van opmerkingen per document, autorisator kiesbaar’ ook in excel format beschikbaar zou zijn.

Reputatie 6

Het gaat heel veel werk kosten om ‘alle’ rapporten om te zetten naar ook een excel-variant. Dus dat kunnen we niet zomaar doen. Ik kan op dit moment geen toezeggingen doen over dit idee, maar we blijven het volgen, zeker als er overeenstemming komt om welke rapporten het belangrijkste zijn.

Graag sluit ik mij eveneens aan bij de wens om rapporten ook in Excel te kunnen downloaden.
Voor ons gaat het dan om rapporten vanuit iDocument.

Wanneer je bv. wil zien welke documenten geraadpleegd worden via de iProva Search app kan je dit doen via het rapport “Lijst van hits per document per gebruiker” en hier kiezen voor “Apps”

Dit rapport in Word is niet handig gezien we niet kunnen filteren bv. op aantal hits,... een rapport/grafiek maken rechtstreeks vanuit de donwload gaat eveneens niet, nu dien je via copy/past een eigen Excel bestand te maken wanneer je de gegevens wil verwerken.

In het rapport in Word worden alle documenten getoond die in iDocument zijn gepubliceerd, ook deze die niet in de app gepubliceerd zijn,  in alfabetische volgorde, eveneens deze zonder hits.

Het zou ook handig zijn moest je in het rapport “lijst van hits per document” de keuze voor “Apps”  keuze kunnen maken gezien het niet nodig is om te zien wie de documenten geraadpleegd heeft maar enkel welke documenten en hoe vaak zodat  je hiermee aan de slag kan met de inrichting van iProva/Apps.

Ook zou het interessant zijn mocht in het Rapport “Trendlijn hits”  de keuze mogelijk zijn om ook het aantal hits van de App te tonen.  Nu kunnen we dit wel zelf doen via bovenstaande werkwijze maar het zou toch een meerwaarde zijn mocht dit rechtstreeks vanuit iProva kunnen gedownload worden.  

Badge +2

@Koen Sterken 

Omdat wij acties van verbetermaatregelen moeten bewaken en rapporteren aan diverse commissies is het voor ons belangrijk om het rapport Meldingen met lijst van actiepunten in Excel te kunnen openen.

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring