Behoefte aan geavanceerd zoeken (in meldingen)

• 28 februari 2019
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Ik krijg met regelmaat de vraag of er in het overzicht van meldingen ook geavanceerd gezocht kan worden op meerdere zoekwoorden (én/of), op een exacte zinsnede of op het ontbreken van een bepaald zoekwoorden. Nu is het zo dat wanneer je zoekt op 2 woorden (in de zoekbalk rechtsboven het meldingenoverzicht), het resultaat kan bestaan uit meldingen waarin of het ene, of het andere zoekwoord, of beide zoekwoorden (niet achter elkaar), of beide woorden achter elkaar voor komen. Hierdoor is het aantal resultaten vaak onwerkbaar groot.

Wij zouden daarom graag zien dat er in iProva wel geavanceerd gezocht kan worden, zoals bijvoorbeeld in Google (https://www.google.nl/advanced_search). De behoefte richt zich nu met name op iTask, maar kan natuurlijk eenvoudig doorgetrokken worden naar andere modules.

Ik ben benieuwd hoe deze behoefte leeft bij andere gebruikers.

4 reacties

Reputatie 4
Badge
Beste Michel,

maken jullie reeds gebruik van publieke filters? Daar kan er alvast een uitsplitsing gemaakt worden van meldingen adhv geavanceerde filters.
Reputatie 3
Badge +1
Beste Andrei,
Daar maken we inderdaad (veelvuldig) gebruik van. Echter levert dit niet de gewenste flexibiliteit op. Je kunt natuurlijk niet voor iedere keer dat je een zoekvraag hebt een publiek filter moeten aanmaken. Bovendien blijft het wenselijk om een hele melding te kunnen doorzoeken op het voorkomen van een bepaalde string / combinatie van zoekwoorden, zonder dat je weet in welk veld deze voorkomen.
Reputatie 3
Badge +1
Ik lees net de nieuwe functionaliteit in iProva 5.12 mbt zoeken. Daar word ik ook wel blij van, echter zou ik toch ook graag zien dat, wat ik noem, geavanceerd zoeken mogelijk wordt.
De combinatie lijkt me extreem krachtig!
Wie deelt mijn mening?
Reputatie 4
Hoi @Michel Pot ik ben ook benieuwd of er gebruikers/organisaties zijn die met deze nieuwe zoekfunctionaliteit nog niet uit de voeten kunnen. Ik zie zeker wel in hoe een geavanceerde zoekfunctie het nog krachtiger zou maken, tegelijkertijd bieden we inmiddels met de verbeterde zoekfunctie en publieke filters al mogelijkheden aan om die meldingen te tonen die voor jou interessant zijn.

Reageer