Vraag

Direct mailen van een gegenereerd Word document bij statusovergang

• 17 maart 2020
  • 7 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Wij maken veelvuldig gebruik van acties bij een statusovergang.

Een van die acties is het genereren van een Word document. Dat werkt prima.

Alleen willen we nu dat Word document direct, als bijlage bij een mail, naar de juiste persoon sturen.  En dat gaat helaas niet ……

Daarom de vraag of hier meerdere organisaties tegen aan lopen?

7 reacties

Reputatie 5

Hoi @MauriceThebe,

Je vraag lijkt enige overlap te hebben met dit topic over direct een bijlage aan een mail kunnen voegen (gaat beide over bijlagen aan mail kunnen toevoegen via iTask), maar het is wel wezenlijk anders. 

Ik wacht nog even af of meer mensen op dit topic gaan reageren, maar mochten we aan de slag gaan met ontwikkeling vanuit het andere topic dan zullen we hier ook naar kijken vermoed ik, het klinkt wel als een logische doorontwikkeling.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @MauriceThebe,

Je vraag lijkt enige overlap te hebben met dit topic over direct een bijlage aan een mail kunnen voegen, maar het is wel wezenlijk anders. 

Ik wacht nog even af of meer mensen op dit topic gaan reageren, maar mochten we aan de slag gaan met ontwikkeling vanuit het andere topic dan zullen we hier ook naar kijken vermoed ik, het klinkt wel als een logische doorontwikkeling.

@Gijs Prins Klopt! En volgens mij het volgende topic ook: https://community.infoland.nl/community-ideeen-33/meldingen-itask-gegenereerd-document-automatisch-exporteren-opslaan-naar-een-locatie-1034

Ook ik heb behoefte aan een dergelijke oplossing. Tijdens een statusovergang wil ik een Word document (brief RvB) genereren. En deze brief wil ik als bijlage aan een handmatig uit te zetten actie toevoegen. Dit kan nu niet.

Helemaal ideaal zou zijn als ik de brief genereer in de statusovergang en in dezelfde statusovergang direct de actie via het systeem kan uitzetten met de gegenereerde brief erbij.

Reputatie 5
Badge +9

Ook bij ons is er behoefte aan dergelijke oplossing! Het is op dit enkel mogelijk om bijlages te versturen via mail die zijn opgeladen via een meldformulier. Het zou fijn dat andere bijlages ook beschikbaar gesteld worden om door te mailen.

Ook wij sluiten ons hier graag bij aan.

Wij maken op diverse meldingstypen gebruik van de actie ‘Word-document genereren’ tijdens een statusovergang. Dit Word-document wordt bijvoorbeeld gebruikt als brief naar een leverancier of klant.

Het zou ideaal zijn wanneer dit Word-document automatisch gemaild wordt tijdens de statusovergang, zodat we het document niet handmatig uit iProva hoeven op te halen.

Reputatie 5
Badge +7

Hier ook behoefte aan deze functionaliteit.

Het zou fijn zijn als een gegenereerd Word-document ook bij een statusovergang gemaild kan worden. Dit zou veel handmatig werk schelen.

Badge +1

Ook de RAV Brabant MWN (ambulancedienst) heeft baat bij het technisch mogelijk maken van het toevoegen van een gegenereerd word document welke via een e-mail sjabloon automatisch kan worden verzonden (zie onderstaande afbeelding als voorbeeld waarbij nu wel gekozen kan worden om bijlagen van de melder toe te voegen.

Deze kunnen we dan automatisch verzenden naar de leverancier (voor de leveranciers beoordeling) en ook naar een extern systeem (mailadres) welke dan zorgen dat het document in dat systeem wordt opgeslagen.

Nog mooier zou zijn als je ook de keuze van de bijlage kan kiezen.
We maken namelijk voor de leveranciersbeoordeling gebruik van twee word sjablonen.
Waarbij de eerste automatisch wordt aangemaakt van de status concept naar “in behandeling” dan heeft de melder nog twee weken de tijd om aanpassingen door te voeren en wordt er een nieuw word document gegenereerd na de twee weken als de status automatisch wordt omgezet naar een eindstatus,

Uiteraard willen we het laatst gegenereerd document “definitief” verzenden naar de leverancier en naar het externe systeem (als bijlage in een mail).
Het zou dus meerwaarde hebben om in het e-mailsjabloon het sjabloon “word document”  te kunnen kiezen

Hopelijk zien de andere organisaties welke reeds reageert hebben hier ook meerwaarde in en kan (en dat is het allerbelangrijkste) dit technisch ook door infoland zo gebouwd worden.

In afwachting van andere reacties en/of aanvullingen.

Hopelijk zo helder onze wensen omschreven!

Met vriendelijke groet,

Marcel Smidt Functioneel Applicatiebeheerder voor de RAV Brabant MWN

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring