Vraag

Filters bij Meldingen: menu optie?

• 23 april 2020
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Badge +3

Goedendag,

Kan er in een volgende release een menu-optie komen voor de filters bij Meldingen?

Ik heb onlangs een knip gemaakt in de melding en heb alle filters verdubbeld, zie bijlage.

Het zou mooi zijn als ik als beheerder van het VIM-systeem kopjes kan maken voor de filters:

VIM

• aantal
  • aard
  • status
  • medicatie
  • enz

MIM

• agressie
  • prikken
  • enz.

Verbetermaatregelen

• uit interne audits
  • uit externe audits
  • uit VIM
  • enz.

Hopelijk kan dit in overweging worden genomen.

mvg. Bart Vosters, Spaarne Gasthuis.

4 reacties

Reputatie 3

Even terzijde: je weet dat je filters ook kunt gebruiken als je ze niet favoriet maakt? In mijn browser ben ik zelf bijvoorbeeld ook spaarzaam in het aanmaken van favorieten. Als ze niet meer in het balkje passen, gooi ik de minst gebruikte weg...

Badge +3

Hoi Job,

Bedankt voor je reactie. Over ‘niet favoriet’, weet ik, dan staan ze er onder. Begin april heb ik dus een ‘knip’ gemaakt in het meldformulier dus had ik 1x oud en 1x nieuw ‘aard e.d.’ nodig. Althans, ik hoop dat de VIM-teams het nodig hebben. Middels de filters wil ik hen, naast gebruik managementinformatie, stimuleren naar ‘hun cijfers’ te kijken. (Over de rapportagefunctie ben ik nooit enthousiast geweest.)

Het lijkt me mooi voor het overzicht als per meldingstype er een uitklap kan komen van de filters van dat MT. Afdelingshoofden hebben bijvoorbeeld naast VIM ook MIM en klachten-meldingen en dus een hoop filters. Voor beheerders zou het ook fantastisch zijn ; )

gr Bart

Reputatie 5
Badge +7

Hoi @Bart VVV, zitten bijv. VIM-teams te wachten op deze splitsing en dus extra publieke filters? Kun je bijvoorbeeld de VIM-teams niet aanleren dat ze binnen het overzicht van meldingen zelf in de kolommen gaan filteren op bijvoorbeeld datum? Als ze dan de meldingen naar excel exporteren en daar de draaitabel maken, hebben ze hun grafiekje ook. Dat scheelt heel veel werk en scheelt veel publieke filters. Dan hoef je maar één filter VIM 2020 te maken en kan elk VIM-team zelf filteren op welke meldingen ze mee willen nemen in rapportages. VIM-teams worden op deze manier ook wat meer gedwongen om met de meldingen te doen, wat een positieve drive kan geven binnen de VIM-teams.

En dit geldt natuurlijk ook voor de andere soort meldingen.

Wij zijn afgestapt van alle rapportages hap-slik-klaar weg te zetten en leggen meer verantwoordelijkheid bij ‘coördinatoren' van meldingstypen neer. Wij leren ze steeds meer om meldingen te filteren binnen ‘meldingen’, daar meldingen naar excel te exporteren en gebruik te maken van een draaitabel in excel (meldingen op deze manier vergelijken is heel leuk!). Medewerkers vinden het heel leuk om hier met te ‘spelen’ en op deze manier overzichten te maken. Misschien het proberen waard?

Badge +3

Hoi Berber,

Bedankt voor je tips. Ik ga het bespreken en hopelijk meenemen in de e-learning voor VIM-teams die ik binnenkort wil gaan maken. Wel ben ik verbaasd dat verpleegkundige dit ‘leuk’ vinden. Het excel niveau is zelfs niet toereikend bij de meesten die ik ontmoet. Bij ons is het nog best vaak: ‘we moeten blij zijn als we überhaupt bij elkaar kunnen komen voor bespreking’. En ik ben (nog) van de school: hier zijn jouw plaatjes, dit is wat er op jouw afdeling plaatsvindt - zodat ze daar dus direct mee aan de slag kunnen, zonder dat ze huiswerk aan het maken zijn. 

Jij bent dus ook maar matig te spreken over van de “Managementinformatie?

Over dit onderwerp is wel een boom op te zetten.

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring