Filters in takenlijst ('Documenten')

• 6 juli 2018
  • 9 reacties
  • 317 Bekeken

Onderstaand onderwerp had ik als wens ingeschoten en daar is door veel mensen positief op gereageerd. Ik zou graag het volgende gerealiseerd zien:

Takenlijst omschrijven als een lijst van waaruit meteen gewerkt kan worden door (de)centraal kerngebruikers, schrijvers en beoordelaars; wat moet ik doen!!!
Takenlijst geeft nu geen overzicht, deze is ook niet te creëren. Er is geen overzicht in welke status de documenten staan. De documenten die gecontroleerd moeten worden omdat ze de deadline van x jaar naderen/bereikt hebben, blijven de takenlijst staan totdat de nieuwe versie online staat. Aangezien de flow erg lang kan duren vervuilen deze documenten de takenlijst. De taak is gedaan door het document naar de schrijver te sturen. Men krijgt bericht wanneer de schrijver klaar is en dus blijft het document onder de aandacht. Wanneer filtering mogelijk is, kan men de daadwerkelijke taken zichtbaar maken.

Filters in de takenlijst: Kolommen instellen, naar eigen wens te kiezen. Zoals het ook in iDocument is geregeld/ in te stellen!
- status (concept, beoordeling en autorisatie)

- schrijvers, beoordelaars en autorisatoren (naam)
- titel
- volgorde datum ingediend
- taak/bericht
- aandacht vereist (controledatum nadert/ overschreden)
- id nummer
- type
- gelezen/ ongelezen

9 reacties

Reputatie 6
Hoi @Esther Jongen-Faes, welkom op onze community!

De mijn taken pagina is inderdaad een pagina waar we in het verleden al wel meer doorontwikkelingsmogelijkheden over gehoord hebben. We starten binnenkort met een traject om deze pagina te gaan verbeteren.

Kortgezegd is het probleem dat we gaan oplossen het gebrek aan overzicht op de pagina zelf. Dat gaan we aanpakken, en daarmee zullen er een hoop problemen verdwijnen. Via de community zullen we jullie daar waarschijnlijk in een of andere vorm ook bij gaan betrekken.
Ook bij ons is er grote behoefte aan overzicht in het takenoverzicht. Ik begreep via de helpdesk dat er op dit moment nog niets concreets gepland is voor dit onderwerp. Graag zouden wij zien dat dit verbetertraject op korte termijn opgepakt gaat worden.
Naast filteren van taken is het ook erg onhandig dat de nieuwste taken onderaan staan. Moet nu eerst veel scrollen voordat ik mijn nieuwe taken zie staan. Mogelijk kan dit andersom sorteren vrij simpel ingericht worden.
Reputatie 4
Badge +1
Inderdaad een dagelijks punt van ergernis bij gebruikers. Nee echt. Van de "ik open iprova maar eens per kwartaal"-gebruikers tot beheerders met meer dan >10u per week, ze vinden allemaal het scherm met Taken maar niets.

Waarom niet maximaal één melding over een document / melding / taak? En die actualiseren, met een knopje voor de geschiedenis. Kleurgebruik voor de status / deadlines.

Een lijstweergave, waarbij schermbreed details te lezen zijn bij het aanklikken, maar waar bij de gesloten vorm filterbare informatie staat.

Zeg maar de meldingen pagina van iTask, maar dan voor de verschillende Taken en waarbij een klik de rij hoger maakt (uitschuift naar onderen) en toegang geeft tot de uit te voeren acties.
Reputatie 2
De documentbeheerders hier klagen ook steen en been over de wijze waarop de taken worden weergegeven. Voor het feit dat ze telkens na het uitvoeren van een actie weer helemaal bovenaan de pagina terug komen en dan weer moeten zoeken naar de plek waar ze gebleven waren met het uitvoeren van de beheerstaken lijdt tot enorm veel ergernis.
Ook blijft het feit dat notificaties niet automatisch verwijderd worden uit de lijst en taken wel tot vragen lijden. Dit heeft er al toe geleid dat de meeste notificaties niet meer in de takenlijst zijn opgenomen, wat ook weer consequenties heeft.
Reputatie 6
De takenlijst, die blijft terugkomen 🤔. Mijn eerdere reactie blijft staan; het scherm gaat er op termijn anders en beter uitzien. Het is nog even de vraag wanneer dat precies gaat zijn. De verwachting is wel dit jaar, maar ik hou jullie ècht op de hoogte wanneer we meer weten. Het staat op de agenda.
Reputatie 4
Badge +1
De takenlijst, die blijft terugkomen 🤔.
Omdat het voor een heel aantal mensen een dagelijks punt van irritatie is. En waarschijnlijk omdat veel mensen hier daar herhaaldelijk op worden aangesproken door collega's.

Mijn eerdere reactie blijft staan; het scherm gaat er op termijn anders en beter uitzien. Het is nog even de vraag wanneer dat precies gaat zijn. De verwachting is wel dit jaar, maar ik hou jullie ècht op de hoogte wanneer we meer weten. Het staat op de agenda.

Begin 2018 hoorde wij al na vragen van onze account manager dat het er anders uit zou gaan zien. We kregen toen de optie om 1 t/m 4 kolommen weer te geven.

[...]
De mijn taken pagina is inderdaad een pagina waar we in het verleden al wel meer doorontwikkelingsmogelijkheden over gehoord hebben. We starten binnenkort met een traject om deze pagina te gaan verbeteren.

[...]

Dit was 6 juli 2018. Ik had toen hoop en de verwachting dat het misschien eind 2018 al (een beetje) aangepast zou worden. Om dan nu te horen dat de verwachting er zo uit ziet, is niet zo'n mooi nieuws.

https://
Ik heb er de afgelopen maanden niets meer mee gedaan. Voor alles waar ik wel wat mee moet doen, heb ik maar email ingesteld. Dan zet ik die in Outlook taken in m'n agenda als omweg.
Nu is dat voor mij nog te doen... Maar er zijn bij ons mensen in dienst die ~500 taken per maand krijgen.

p.s. Er staat waar nu "https:" staat een plaatje. U ziet hier: | 273 taken (rood 179) | Help

Het ziet er naar uit dat de Insided bug weer terug is.
Reputatie 3
Badge +1
De takenlijst, die blijft terugkomen 🤔. Mijn eerdere reactie blijft staan; het scherm gaat er op termijn anders en beter uitzien. Het is nog even de vraag wanneer dat precies gaat zijn. De verwachting is wel dit jaar, maar ik hou jullie ècht op de hoogte wanneer we meer weten. Het staat op de agenda.
Hier is echt veel behoefte aan,
ik heb nu moeite om dit uit te leggen
Reputatie 3
Badge +1

De takenlijst, die blijft terugkomen 🤔.Omdat het voor een heel aantal mensen een dagelijks punt van irritatie is. En waarschijnlijk omdat veel mensen hier daar herhaaldelijk op worden aangesproken door collega's.

Mijn eerdere reactie blijft staan; het scherm gaat er op termijn anders en beter uitzien. Het is nog even de vraag wanneer dat precies gaat zijn. De verwachting is wel dit jaar, maar ik hou jullie ècht op de hoogte wanneer we meer weten. Het staat op de agenda.
Begin 2018 hoorde wij al na vragen van onze account manager dat het er anders uit zou gaan zien. We kregen toen de optie om 1 t/m 4 kolommen weer te geven.

[...]

[...]
Dit was 6 juli 2018. Ik had toen hoop en de verwachting dat het misschien eind 2018 al (een beetje) aangepast zou worden. Om dan nu te horen dat de verwachting er zo uit ziet, is niet zo'n mooi nieuws.

https://
Ik heb er de afgelopen maanden niets meer mee gedaan. Voor alles waar ik wel wat mee moet doen, heb ik maar email ingesteld. Dan zet ik die in Outlook taken in m'n agenda als omweg.
Nu is dat voor mij nog te doen... Maar er zijn bij ons mensen in dienst die ~500 taken per maand krijgen.

p.s. Er staat waar nu "https:" staat een plaatje. U ziet hier: | 273 taken (rood 179) | Help

Het ziet er naar uit dat de Insided bug weer terug is.

Dit traject duurt wel lang helaas, graag met spoed oppakken graag

Reageer