Vraag

Inhoudelijke velden t.a.v. actiepunten kunnen selecteren voor opname in export of meldingenoverzicht

• 11 februari 2020
  • 4 reacties
  • 26 Bekeken

Op dit moment is het t.a.v. actiepunten enkel mogelijk om een klein aantal velden in het meldingenoverzicht op te nemen of te exporteren (te weten Actienemer, Aantal open actiepunten totaal en Aantal open actiepunten toegewezen aan mij.) Velden over de inhoud van het actiepunt kunnen niet geselecteerd worden voor opname in het meldingenoverzicht of een export naar excel.

In principe moet je nu binnen een melding ieder actiepunt afzonderlijk openen om zicht te hebben op de inhoud. Enige alternatief op dit moment is het draaien van een rapport "Meldingen met lijst van actiepunten", maar persoonlijk vind ik dat dat rapport niet uitblinkt van overzichtelijkheid en het allerliefst zouden we die informatie in het meldingenoverzicht willen terugzien, zodat je ook daadwerkelijk kunt doorklikken naar de betreffende melding.

het gaat dan om velden zoals; Actienemer, Titel, Omschrijving, Deadline, Notitie en Status.

Zijn er meer organisaties met deze wens? Of zijn er organisaties die hier op andere wijze invulling aan hebben gegeven en dit willen delen?

4 reacties

Reputatie 5

Hoi @Nicky Michorius , 

Het probleem waar we tegen aan lopen is wanneer een melding meerdere actiepunten heeft, hoe ga je dat dan goed weergeven in de lijst van meldingen? Dit is ook de reden dat we er voor gekozen hebben enkel velden te kunnen kiezen die over aantallen gaan, in plaats van over de inhoud.

Hoi @Gijs Prins, dank voor je bericht! Ja ik snap jullie struggle :). Zeker als je een meldingstype hebt met daarbij een submeldingstype en dan nog alle afzonderlijke acties wilt laten zien, dan wordt het meldingenoverzicht er niet overzichtelijker op. Toch denk ik wel dat het een stap in de goede richting zou kunnen zijn, want dan heb je in ieder geval zelf de keuze om deze velden op te nemen en wellicht filters in te stellen, zodat je de informatie kan beperken.

Het zit hem op dit moment echt in het feit dat je deze informatie op geen enkele manier goed naar boven kan halen. het bestaande rapport biedt helaas ook niet helemaal de overzichtelijkheid die je zou willen.

Het zou bijvoorbeeld al helpen als je in de takenlijst meer opties krijgen om te kunnen filteren of sorteren (bijvoorbeeld op deadline) of onderscheid kan maken tussen daadwerkelijke actiepunten en "meldingen die aan mij zijn toegewezen" (deze laatste categorie zou men namelijk erg graag uitgeschakeld zien, maar volgens mij kan dit op dit moment niet, corrigeer me als ik fout zit!).

Of dat je ze wellicht toch met een exportfunctie op een overzichtelijke manier naar excel kan exporteren (1 regel per actiepunt direct onder de melding) inclusief alle inhoudelijke velden die bij een actiepunt worden gevuld.

Ook in de melding zelf denk ik dat het systeem je beter zou kunnen helpen als het gaat om overzicht in de acties. Het is mogelijk om te filteren op "Alle acties", "Mijn acties" of "Deadline verstreken", maar ook hier zou je wellicht willen sorteren op deadline.

Kortom; het is vooral het ontbreken van overzicht in alle actiepunten op alle fronten, waarbij je eigenlijk iedere melding afzonderlijk in moet helder te hebben waar je als eerste mee aan de slag moet.

Ik hoop dat jullie hier in de toekomst iets in zouden kunnen doen en we willen graag meedenken over hoe dit te doen!

Reputatie 5

@Nicky Michorius , het klinkt alsof er twee problemen zijn waar je tegenaan loopt;

• Je hebt (men heeft) geen overzicht van taken die openstaan waar je zelf iets mee moet
  • Je hebt geen overzicht van taken die openstaan bij anderen waar je als manager graag wel overzicht van hebt

Voor het eerste wil ik je graag verwijzen naar een topic op de community over het ‘Mijn taken’ scherm waar wij dit jaar mee aan de slag hopen te gaan.

Voor het tweede punt moet ik je gelijk geven dat het rapport voor actiepunten bij een melding in dit geval beter als Excel bestand had kunnen worden aangeboden. In Word zijn natuurlijk net wat minder mogelijkheden om de lijst te filteren. In het rapport is het wel mogelijk om meer velden van een actiepunt te tonen (zoals de deadline, notities en omschrijving).

Badge +1

Ik ben ook op zoek naar meer mogelijkheden om inzicht te krijgen in het afhandelen van de actiepunten. Volgens mij is er nog een topic over hetzelfde probleem.

Rapportage van doorlooptijd actiepunten: https://community.infoland.nl/community-ideeen-33/rapportage-van-doorlooptijd-actiepunten-612?postid=6393#post6393

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring