Vraag

Kun je een melding starten vanuit een taak?

• 21 januari 2020
  • 7 reacties
  • 65 Bekeken

Badge +1

Beste

Is het mogelijk om een melding uit een taak te laten starten of een melding te starten en die te koppelen aan een taak, zodat daar een link is tussen taak en melding?

bedankt

7 reacties

Hoi @colette,

Welke taken bedoel je precies? Zijn dat taken bij bijvoorbeeld een melding? Of taken uit een taakschema?

Kun je een concreet voorbeeld geven van een situatie waarbij je dit zou willen gebruiken?

Badge +1

Hoi, Ik bedoel echt taken uit een taakschema.

de taak is bijvoorbeeld: de verificatie van een toestel. Daarna moeten deze resultaten goedgekeurd worden door de manager. Dit gebeurt door een goedkeuringsflow (meldingsflow) die we gemaakt hebben. Het zou handig zijn om beide te kunnen koppelen.

Je kunt bij het afhandelen van de taak uit het taakschema een melding starten via de link ‘Melding inleggen naar aanleiding van deze taak':

De taak en de melding zijn dan ook gekoppeld, bij de melding zie je bij ‘Relaties’ de taak staan.

Badge +6

@Inge Kuijpers 

je geeft enkel de oplossing voor een melding die opgestart wordt vanuit een taak. Ik zoek eigenlijk een oplossing, is ook al aangehaald door Colette, om vanuit een melding een taak uit te schrijven. Dus eigenlijk het tegenovergestelde van wat jij voorstelt.

Ik veronderstel dat vanuit een melding een taak activeren meer voorkomt dan omgekeerd.

Reputatie 6

Wat voor taak wil je precies uitschrijven? Is dat niet gewoon een actiepunt (al dan niet voor het invullen van een workflowformulier)?

Reputatie 4
Badge +6

@Koen Sterken, het zou mooi zijn dat bijvoorbeeld naar aanleiding van een verbetermaatregel een taakschema ingevoerd wordt op basis van de verbetermaatregel om na een x periode bijvoorbeeld een tracer te lopen op dit onderwerp.

Hiermee maak je met name de evaluatie mogelijkheid van een verbetermaatregel krachtiger.

Reputatie 6

Ik heb het topic verplaatst naar ideeën omdat het onderwerp gedurende de reacties meer een idee is geworden.

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring