Vraag

Meldingen: Check op invoer bekende gegevens

• 10 december 2019
  • 2 reacties
  • 23 Bekeken

Bij het invoeren van bijv. klachten / VIM’en etc. zou het mooi zijn als iProva kan controleren op eerder ingevoerde gegevens. Bijvoorbeeld op patiëntennummer. Dit zorgt er in de eerste plaats voor dat we snel inzicht hebben of de betreffende persoon al ‘voorkomt’ in de registraties, maar kan bijvoorbeeld ook voorkomen dat een klacht 2x ingevoerd wordt (bijvoorbeeld door verschillende klachtencoördinatoren). Een kleine, instelbare popup/waarschuwing op zelf gekozen velden zou mooi zijn wanneer eerder opgevoerde gegevens in worden gevoerd. Ik denk dat deze vraag https://community.infoland.nl/stel-je-vraag-43/controle-op-dubbele-invoer-meldformulier-413 hieraan gerelateerd is, daar is echter nog niet op gereageerd. Is hier een ontwikkelingsmogelijkheid?

2 reacties

Reputatie 6

Hoi @Maikel Starreveld,

Ik stel me bij dit idee veel inrichtingswerk voor, voor maar een zeer beperkte zinvolle scope. Hoe vaak komt dit bij jullie voor?

Dag Koen!

Het is natuurlijk altijd de afweging;

Ik weet niet hoe moeilijk het in iProva te maken is dat een veldwaarde wordt vergeleken met eerder ingevoerde gegevens. De vraag komt hier vanuit klachtenafhandeling. Hoe vaak het precies voorkomt durf ik niet te zeggen. Zij zouden het handig vinden (op patiëntnummer bijv) en ik zie het nut wel. Controle of er meer klachten vanuit die persoon zijn gekomen bijvoorbeeld. De vraag is dan denk ik hoe veel werk het voor jullie is. Nice to have, zegmaar! Hoor het graag, alvast bedankt!

Reageer