Vraag

Mogelijkheid om 'of-voorwaardelijkheden' te gebruiken bij actiepunten voor statusovergang

• 30 januari 2019
  • 6 reacties
  • 228 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7
Bij een meldingstype in iTask is het mogelijk om actiepunten bij statusovergangen aan te geven.
Echter loop ik tegen het punt aan dat er geen mogelijkheid is om of-voorwaardelijkheden te gebruiken bij veldwaarden uit verschillende velden, waardoor ik voor iedere mogelijke voorwaardelijkheid een eigen actiepunt moet maken. De lijst van actiepunten wordt hierdoor heel erg lang en onoverzichtelijk.
Ik zou graag dezelfde functionaliteit zien als bij voorwaardelijke statusovergangen, waarbij met haakjes en en/of de voorwaardelijkheid aangegeven kan worden.

Ter verduidelijking een voorbeeld:
Er gaat een e-mail bericht uit naar het mailadres van het account Informatiebeveiliging wanneer de volgende veldwaarden (van verschillende velden) de waarde 'verwisseling van ingreep, ...' OF 'Dossiervoering' OF 'Informatiebeveiliging (integriteit /...)' betreft. Omdat er geen of-voorwaardelijkheid aangegeven kan worden, moet ik drie verschillende actiepunten maken zoals in de bijlage weergegeven.
Dit zou ik liever in één actiepunt zien.

Lopen andere organisaties hier ook tegen aan of zie ik iets over het hoofd?

6 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Dag Jeske,

als je een aantal keuzemogelijkheden bedoeld uit hetzelfde veld '[vim] Aard incident', dan kun je toch de verschillende opties aanklikken? Deze worden als een OF gezien in het systeem.

De voorwaarde voor de statusovergang actie wordt dan iets zoals "Veld '[vim] Aard incident' is gelijk aan 'verwisseling van ingreep' of ' Dossiervoering' of ....

Een extra voorwaarde (bv. vanuit een ander veld) wordt wel steeds als 'EN' gezien.
Hier zou een extra optie 'of' (zoals bij zoekregels in geavanceerd zoeken in iDocument) een meerwaarde kunnen betekenen!
Reputatie 5
Badge +7
Een extra voorwaarde (bv. vanuit een ander veld) wordt wel steeds als 'EN' gezien.
Hier zou een extra optie 'of' (zoals bij zoekregels in geavanceerd zoeken in iDocument) een meerwaarde kunnen betekenen!

Beste Andrei

Dit bedoel ik. Het betreft veldwaarden van verschillende velden.
Excuus dat ik dat verkeerd heb aangegeven. Ik heb het aangepast 😉
Reputatie 5
Badge +7

Beste Andrei

Dit bedoel ik. Het betreft veldwaarden van verschillende velden.
Excuus dat ik dat verkeerd heb aangegeven. Ik heb het aangepast 😉

Neemt niet weg dat ik dit als een probleem/vervuiling ervaar...
Hoi Jeske, ik loop ook tegen hetzelfde probleem aan en dien meerdere acties te definiëren die ook in 1 actie gedefinieerd hadden kunnen worden als er de mogelijkheid was om EN/OF afhankelijkheden in te bouwen. En 1 actie is inderdaad overzichtelijker dan een rij acties.
Reputatie 6
Badge +6
De mogelijkheid voor en/of bij acties zouden wij ook willen ondersteunen. Het biedt meer mogelijkheden en veel minder beheerwerk.
Reputatie 3
Badge +3
Bij een meldingstype in iTask is het mogelijk om actiepunten bij statusovergangen aan te geven.
Echter loop ik tegen het punt aan dat er geen mogelijkheid is om of-voorwaardelijkheden te gebruiken bij veldwaarden uit verschillende velden, waardoor ik voor iedere mogelijke voorwaardelijkheid een eigen actiepunt moet maken. De lijst van actiepunten wordt hierdoor heel erg lang en onoverzichtelijk. Ik zou graag dezelfde functionaliteit zien als bij voorwaardelijke statusovergangen, waarbij met haakjes en en/of de voorwaardelijkheid aangegeven kan worden.

Isala loopt hier ook tegenaan.

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring