Nieuw type veld: Weeknummer

• 5 juni 2020
  • 5 reacties
  • 33 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

In iProva heb je vele velden die je kunt toevoegen in een formulier. In mijn opzicht ontbreekt het veld “Weeknummer”.

Deze kun je makkelijk gebruiken om de meldingen van de huidige week in te zien bij het meldingen overzicht. Daarnaast kun je deze ook handig gebruiken in rapportages en management informatie. Hier moet je anders telkens de start- en einddatum invullen en opzoeken van die week. Als je gewoon het weeknummer aan klikt zou dat in mijn ogen functioneler zijn.

Ik ben benieuwd wat men hier van vindt. Ik denk dat het een makkelijke toevoeging is.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Als infoland dit ontwikkeld, dan graag ook een toevoeging voor het opmaken van views: zoals je reeds kan met jaren/maanden/dagen : huidige week + 1 week bijvoorbeeld.

Reputatie 6

Helaas is dit idee niet zo makkelijk uit te voeren; inmiddels zijn we met iProva internationaal, en krijg je vraagstukken over ‘wanneer is week 1’, omdat dat in verschillende landen kan afwijken. En dan moeten daar ook weer allerlei instellingen voor komen. Voorlopig gaan we hier niet mee aan de slag.

Reputatie 5
Badge +9

Dat is jammer, het is nog steeds een probleem om een overzicht van meldingen te genereren over de huidige week, of komende week.

Reputatie 6

Er zijn wat dat betreft wel meerdere wegen die naar Rome leiden. Geen toezegging, maar dit zou ook opgelost kunnen worden met -/+ x dagen t.o.v. vandaag. 

Reputatie 5
Badge +9

Er zijn wat dat betreft wel meerdere wegen die naar Rome leiden. Geen toezegging, maar dit zou ook opgelost kunnen worden met -/+ x dagen t.o.v. vandaag. 

Dag Koen,

dat kan je tegenover 1 dag in de week perfect doen inderdaad. Maar als je de volgende dag kijkt, werkt dit alweer week overschrijdend.

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring