Vraag

Organisatie-eenheid als kaartenbak

• 8 juni 2020
  • 6 reacties
  • 32 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Beste community-leden, beste Infoland

Bij de module vragenlijsten kan je aangeven dat een vragenlijst vanuit een kaart uit een kaartenbak ingevuld moet worden. Ik zou daarbij graag een vragenlijst willen invullen vanuit een kaart die de organisatie-eenheid bevat.

Ik heb geprobeerd een kaartenbak Organisatie-eenheid te maken met de kaarten per onderdeel (afdeling) in ‘Organisatie-eenheid’ zoals aangemaakt in het applicatiebeheer.

Dit is me tot op heden niet gelukt.

Ik kan wel een kaartenbak Organisatie-eenheid  aanmaken, maar ik moet de onderdelen (afdelingen) handmatig als kaart toevoegen. Lijkt me een beetje dubbel werk, omdat deze al centraal is aangemaakt.

Is het mogelijk om automatisch de ‘Organisatie-eenheid’ die centraal in iProva staat als kaartenbak erin te krijgen?

Zo ja, hoe kan ik het instellen?

Zo nee, staat dit op de planning bij Infoland om te realiseren?

6 reacties

Reputatie 3

Het is mij niet duidelijk wat je precies probeert te bereiken. Je kunt immers een vragenlijst over organisatie-eenheden maken, of bij elk andere type vragenlijst is organisatie-eenheid ook als veld te gebruiken. Vanwaar de behoefte om het in kaartenbakvorm te gieten?

Reputatie 5
Badge +7

ik ben ook wel benieuwd naar wat andere organisaties of Infoland hiervan vindt…. Worstel een beetje met hetzelfde. Als je een overzicht wilt van alles wat binnen iProva beschikbaar is van een afdeling, zou het mooi zijn als je een kaart hebt van een afdeling, en als je daar dan op klikt, je ziet elke vragenlijsten er zijn over die afdeling, welke documenten er bij die afdeling horen, welke meldingen er over die afdeling zijn gedaan. Geen idee of dit @Jeske van Gassel haar idee ook is, maar naar zoiets zijn wij wel op zoek. En mijn gevoel zegt dat dit binnen een kaartenbak heel mooi zou kunnen, alleen dan is het automatisch aanmaken van de kaarten wel heel handig. Handmatig alle organisatie-eenheden erin zetten is geen optie. Kan dit handiger, @Job Kramer enig idee?

Reputatie 6

Ik denk niet dat het een kaartenbak moet worden. Wat jullie denk ik fijn vinden aan kaartenbakken, is dat binnen een kaartenbak een overzicht is van alle taken, meldingen, vragenlijsten e.d.. Dat is ook super fijn!

Maar moeten we niet gewoon zorgen dat er ook zo'n dergelijk dashboard bij organisatie-eenheden beschikbaar wordt? Want ik denk niet dat we kaartenbakken en de functionaliteiten daarvan moeten misbruiken voor organisatie-eenheden, omdat die twee dingen niet hetzelfde zijn. Denk alleen al aan hiërarchie.

Reputatie 5
Badge +7

@Koen Sterken , dat zou voor ons een hele fijne oplossing zijn! Daar hebben veel mensen bij ons in de organisatie behoefte aan. Dat je van de afdeling waar je hoofd van bent, in één overzicht kunt zien wat er binnen iProva allemaal gekoppeld is aan deze afdeling. Graag!

@Jeske van Gassel, is dit ook wat jij graag wilt of heb jij andere behoeften?

Reputatie 5
Badge +7

Inderdaad zoek ik naar een overzicht wat er per organisatie-eenheid in iProva gebeurt of gebeurd is. Als dat op een andere manier (bijv via een dashboard) binnen iProva te realiseren is dan zou dat een goede oplossing zijn.

Al plannen hiervoor @Koen Sterken ?

Reputatie 6

Haha, ik had het er expres nog niet bijgezet. Er zijn op dit moment geen super concrete plannen, al zijn we wel over een onderwerp na aan het denken (beter ondersteunen van teams, wat in de praktijk natuurlijk ook gewoon afdelingen enzo kunnen zijn) wat hier dicht tegenaan zit. Ik zal dit topic sowieso even verhuizen naar het ideeën-subforum.

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring