Rapportage met overzicht van rechten en openstaande taken van meerdere gebruikers

• 17 oktober 2018
  • 20 reacties
  • 533 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Binnen onze organisatie is behoefte aan een rapportage die een overzicht geeft per gebruiker van alle openstaande taken. En dan voor meerdere modules van iProva, of dat nu taken met betrekking tot documenten zijn of openstaande meldingen en actiepunten.

In het gebruikersoverzicht kan per gebruiker via de optie “verantwoordelijkheden overnemen” achterhaald worden welke rechten een gebruiker heeft in welke module en wat de openstaande taken zijn.
Graag krijgen wij via een rapportage op vergelijkbare wijze inzage in wie welke taken heeft open staan, zodat vervolgens gebruikers gericht kunnen worden aangespoord de taken af te handelen.

Daarnaast hebben wij veel niet gesynchroniseerde gebruikers in iProva (medewerkers die uit dienst zijn, dus niet kunnen worden gesynchroniseerd met de active directory).
Het zou handig zijn als er via een rapport achterhaalt kan worden wie welke rechten heeft binnen welke module(s) en wat openstaande taken zijn, zodat gebruikers (die geen openstaande taken hebben) makkelijker verwijderd kunnen worden.

Zijn er meer organisaties met deze behoefte? En is er misschien iemand die hier al een oplossing voor heeft?

20 reacties

Reputatie 2
Ook voor onze organisatie zou het handig zijn als je ergens een rapport kon trekken met een overzicht waar gebruikers ingesteld staan. Dit bijvoorbeeld als iemand back up is van een andere persoon. Het zou makkelijker zijn om deze rechten toe te kennen.
Idem hier. Arjo heeft goed geformuleerd wat de behoeften zijn.
Reputatie 5
Badge +8
Ik zou het rechtenverhaal per gebruiker nog breder willen trekken. ik zou willen weten waar gebruikers rechten op hebben, maar ook waar ze ingesteld zijn (bijvoorbeeld in een workflow in iTask, specifieke gebruikersvelden in iTask, lees-/invulrechten voor vragenlijsten, taken in iSchedule), zodat ik per gebruiker een overzicht kan genereren. Dus een rapport cq overzicht 'waar komt de gekozen gebruiker in iProva voor'.
Reputatie 3
Badge +5
Ik hoor van veel teammanagers dat ze hier ook naar op zoek zijn; een overzicht van alle openstaande taken per gebruiker.
Badge
Ik denk dat wij, als organisatie, hier ook erg blij mee zullen zijn.
Reputatie 4
Badge +8
Ik zou ook wel een overzicht van openstaande taken willen kunnen genereren, zo kun je mensen die "taakangst" hebben wellicht beter begeleiden.
Bij Het Laar zijn wij ook op zoek naar overzicht van de autorisaties/rollen per gebruiker/gebruikers groep en dan ook waar ze ingesteld zijn. Precies zoals Jeske van Gassel beschrijft.
Ik zou het rechtenverhaal per gebruiker nog breder willen trekken. ik zou willen weten waar gebruikers rechten op hebben, maar ook waar ze ingesteld zijn (bijvoorbeeld in een workflow in iTask, specifieke gebruikersvelden in iTask, lees-/invulrechten voor vragenlijsten, taken in iSchedule), zodat ik per gebruiker een overzicht kan genereren. Dus een rapport cq overzicht 'waar komt de gekozen gebruiker in iProva voor'.

MVG

Malou van der Steen
Reputatie 1
Badge +4
Ook hier is er behoefte aan zo een rapport!

Nu maken wij wel eens een zoekvraag ( alleen binnen iDocument) op naam van gebruiker om zo snel taken over te hevelen.
Zo ook wenselijk zijn om bijvoorbeeld meerdere taken in 1x over te kunnen zetten naar bijvoorbeeld een vervanger.
Reputatie 6
Dit idee staat bij ons wel op de agenda, maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dit best een complex onderwerp is, en dat er op dit moment voorrang gegeven wordt aan andere doorontwikkelingen. Het is een complex onderwerp omdat er zo veel verschillende invalshoeken en behoeften zijn. We gaan hier wel mee aan de slag, dat is - voor zover dat in de agile ontwikkelmethodiek kan - zeker, maar ik verwacht niet dat het dit jaar al zal zijn.
Reputatie 1
Badge +1
Ook voor onze instelling is een rapport gewenst zodat bijv. wanneer een medewerker op korte termijn uit dienst gaat, de leidinggevende kan bekijken welke taken nog uitgevoerd kunnen worden voordat iemand vertrekt en welke taken bij een andere medewerker belegd moeten worden.
Nu heb je daar verschillende rapportages voor nodig waarbij het mij niet lukt om een rapport te maken met daadwerkelijk openstaande beoordelingstaken wanneer de betreffende medewerker niet de enige beoordelaar is.
Het makkelijkste zou het zijn wanneer je de openstaande taken per module uit zou kunnen draaien. Deze staan nu ook per medewerker bij 'Mijn taken' bij elkaar.
Badge +3
Hetzelfde hier. Vooral voor openstaande documenten. Ik ga nu waarschijnlijk maandelijks rapporten draaien en die uploaden naar een BI-omgeving t.b.v. diagrammen voor afdelingshoofden en managers. Een sync met iDoc-data zou in de toekomst heel mooi zijn om op verschillende manieren te kunnen rapporteren: (aantal maanden) verlopen, verloopt binnen 2 maanden, meest gebruikt, aantal weken in bepaalde status. (Wij willen rapporteren in eenduidige dashboards, onafhankelijk van de applicatie / soort KPI.)
gr Bart
Reputatie 4
Badge +5

Ik heb behoefte aan een integraal overzicht van wie welke rollen/rechten heeft op welke mappen in documentbeheer. Ik kan me herinneren dat iets dergelijks in DKS mogelijk was.

Nu moet ik alle mappen openklikken en eigenschappen checken. Te veel werk ;-(

@Koen Sterken ; Kun je iets vertellen over de status van dit issue? Ook wij zouden deze rapportage graag willen kunnen draaien. gr Dorien

Reputatie 6

De status is onveranderd. Het staat op de agenda, maar wordt links en rechts ingehaald door andere zaken die we belangrijker vinden, waardoor het onderwerp nog geen aandacht heeft gekregen. Ik voorzie ook niet dat dat dit jaar zal veranderen.

Hierbij doe ik een dringend beroep op infoland om dit onderwerp hoog op de agenda te zetten. Het gaat hier namelijk niet om een luxe aanvraag maar om het ontbreken van basisfunctionaliteit. De in dit onderwerp besproken overzichten zijn simpelweg nodig voor het beheer en voor het management. De gevraagde rapportages hadden er al lang moeten zijn. Dus ik stel voor dat infoland nog eens goed reflecteert over de zaken die ze belangrijk vinden.

Reputatie 6

Dit topic bestaat eigenlijk uit twee losse onderwerpen:
1) Overzicht van rechten
2) Overzicht van openstaande taken

Over welk van de twee onderwerpen heb je de behoefte @J-P?

Goedemorgen Koen,

Aan het overzicht van openstaande taken.

Met de rapportagemogelijkheden en filters die nu ter beschikking staan ben ik niet geholpen. Dat blijft nog steeds arbeidsintensief gepuzzel. Wat we nodig hebben is een lijst van medewerkers die taken open hebben staan met daarachter welke taak. Dat maakt het voor de leidinggevenden mogelijk om deze medewerkers aan te sporen of eventuele problemen op te lossen.

Reputatie 6

Qua openstaande taken kan ik vertellen dat alles rondom taken en acties de komende periode verbeterd gaat worden. Daar zullen we zeker ook kijken naar dit topic.

Dankjewel Koen,

We wachten het af, tot die tijd ben ik behoudend met het uitzetten van taken.  

Reputatie 3
Badge +3

Met betrekking tot het onderwerp Overzicht van rechten kan ik vertellen dat in 5.14.3 het rapport voor licentiegebruik verbeterd is. 

In dit rapport is nu inzichtelijk welke gebruiker een licentie in gebruik neemt en vanuit welke rol en waar diegene dat doet. 

Bijvoorbeeld in het geval van een meldingstype zie ik in het rapport terug:

• De gebruikersinformatie (zoals naam, gebruikersnaam en organisatie eenheid)
  • De rol die de gebruiker inneemt, dit kunnen dus ook meerdere rollen zijn (zoals melder, coördinator en actienemer)
  • In welk meldingstype of meldingstypen dit is. 

Per module krijg je daarmee concreter inzicht in de rechten.

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring