Schrijvers kunnen geen stroomschema's bewerken

• 25 juni 2019
  • 2 reacties
  • 177 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Schrijvers van documenten hebben soms (of meestal) al de grootste moeite om een document te bewerken, laat staan dat ze bij een stroomschema in een document eerst zelf naar mediabeheer moeten gaan. Omdat schrijvers hun taak openen vanuit hun takenlijst of vanuit hun mail, komen ze nooit aan de 'achterkant' van de documenten. Schrijvers hebben geen idee hoe de boomstructuur er daar uit ziet en waar ze het mediabeheer kunnen vinden. Niet echt gebruikersvriendelijk dus!

Het mooiste zou zijn, dat als je in een document een geïmporteerd stroomschema uit mediabeheer hebt, je hier bijvoorbeeld op kunt klikken en dan direct naar het stroomschema in mediabeheer gaat om een nieuwe versie van het stroomschema aan te maken. Op deze manier hoeven schrijvers niet naar de achterkant van documenten te gaan en kunnen ze wel zelf media-items aanpassen.

2 reacties

Reputatie 2
mee eens. in een vorige versie was het vlgs mij mogelijk vanuit het document naar mediabeheer te gaan en op dit manier een stroomdiagram aan te maken.
Wat ik zeker weet is dat een bestaand stroomdiagram vanuit het document gewijzigd kon worden.
nu kan dit niet meer.

de oplossing op schrijvers toegang te geven tot documentbeheer - mediabeheer - is heel ingewikkeld en wordt door schrijvers als lastig en complex ervaren. als dit makkelijk kan zou dit geweldig zijn.

de wens is om vanuit/in het document een stroomdiagram aan te kunnen maken / wijzigen.

voorlopig zijn wij even geholpen met de tip maar dit wordt door onze medewerkers niet echt als gebruiksvriendelijk ervaren.
Ik heb ook ervaren dat het niet makkelijk is om stroomdiagrammen aan te passen en ook alleen door de documentbeheerder. Graag zie ik dat de schrijver zelf het stroomdiagram aan kan passen en direct in het document kan aanpassen.

Reageer