Standaard invullen van de organisatie-eenheid en functie bij een itask melding

• 25 juni 2018
  • 7 reacties
  • 281 Bekeken

Als consultant krijg ik geregeld het volgende signaal binnen:

Onze klanten die gebruikmaken van de functies en organisatie-eenheden op niveau van de gebruiker, zouden deze informatie graag vooringevuld zien op een iTask-meldformulier ( OE bij gebruik van een vrije onderwerpenboom).

Ik ben benieuwd: herkennen jullie deze behoefte?

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 3
Dag Pieter,

bij ons werkt dit zonder problemen op iProva 5.7

ik heb organisatie-eenheden gelinkt aan de gebruikers, dmw de koppeling met Active Directory op basis van een externe sleutel gelinkt aan het department veld in AD.
Telkens een gebruiker een iTask-melding aanmaakt, wordt het veld organisatie-eenheid correct ingevuld op basis van het gebruikersprofiel.

Functies hebben we momenteel nog niet ingericht.

Groeten,
Tom
Dag Pieter,

bij ons werkt dit zonder problemen op iProva 5.7

ik heb organisatie-eenheden gelinkt aan de gebruikers, dmw de koppeling met Active Directory op basis van een externe sleutel gelinkt aan het department veld in AD.
Telkens een gebruiker een iTask-melding aanmaakt, wordt het veld organisatie-eenheid correct ingevuld op basis van het gebruikersprofiel.

Functies hebben we momenteel nog niet ingericht.

Groeten,
Tom

Dag Tom,

Wat Pieter hier bedoelt is net iets anders. Ik probeer het te kaderen :

Als je gebruik maakt van de organisatie - eenheden in iProva als verdeel sleutel van een meldingstype is het inderdaad mogelijk dat dit veld AUTO wordt ingevuld door een koppeling met AD.
Stel dat je echter gebruik maakt van een onderwerpenboom (bvb type melding) ipv van de organisatie - eenheden heb je in itask de mogelijkheid toch ook de organisatie - eenheid van de gebruiker te vragen via het veld 'compliance - organisatie eenheid' . En net dit veld, wat in principe hetzelfde veld zou moeten zijn als je systeem veld organisatie eenheid is niet gekoppeld aan de AD.

bvb.

Meldingstype 1 maakt gebruik van een onderwerpenboom type melding. Bijkomend bevat dit meldingstype ook de organisatie eenheid van een gebruiker in het veld 'compliance organisatie eenheid'
Vanuit deze melding wil je een submelding maken genaamd verbeteractie. Dit meldingstype wordt wel gestuurd met organisatie - eenheden.
Hier zou je dus willen dat het veld 'compliance organisatie - eenheid' er voor zorgt dat de juiste organisatie - eenheid automatisch wordt ingevuld. Maar in de praktijk zijn dit 2 verschillende velden.

Conclusie is dat hier gewenst is dat er een overkoepelend type veld bestaat dat kan worden toegevoegd en alsook gebruikt kan worden als onderwerpenboom dat de waarden van de organisatie - eenheden in het applicatiebeheer bevat (alsook dat de koppeling met AD eventueel kan worden doorgetrokken). (vergelijk een veld van het type functie waar de functie ook auto worden opgehaald.)

gr

Olivier
Reputatie 3
Thx voor de uitleg! Ik heb weer iets bijgeleerd vandaag.

Groeten,
Tom
Reputatie 6
Badge +1
Wij hebben hier wel naar gekeken en het was prima mogelijk maar we hebben er bewust niet voor gekozen. Dit heeft te maken met het feit dat de afdeling (OE) die in de AD geregistreerd staat niet altijd de OE is van waaruit de medewerker op dat moment feitelijk werkzaam is.
Dit komt doordat wij meerdere medewerkers hebben met duofuncties. We willen graag dat zij de OE registreren waar ze op dat moment uitvoerend werkzaam voor zijn.

Daarnaast hebben we meerdere functionarissen die in bepaalde periode een aanstelling hebben bij verschillende OE's, maar in de AD wordt dit niet allemaal verwerkt omdat de hoofdaanstelling gelijk blijft. Een voorbeeld hiervan is een arts-assistent interne geneeskunde, die voor een aantal maanden een IC stage loopt of een cardio of anesthesieblok heeft.
Stel hij maakt een melding incident in de patiëntenzorg, hij functioneert op dat moment als AIOS cardiologie, maar zijn hoofdaanstelling is bij interne geneeskunde. We willen dat hij in de melding als afdeling waarvoor hij werkzaam is dan aangeeft cardiologie. Indien er interne geneeskunde komt te staan geeft dit verwarring bij de afhandeling.
Reputatie 3
Badge +1
ik sluit me aan bij Silvia,
Ook bij ons meerdere mensen werkzaam bij meerdere OEs.
Reputatie 4
Badge
Bij ons is het zo dat voor VIM-meldingen in de OE aangegeven wordt welke afdeling de melding moet afhandelen. En dat kan heel goed een andere afdeling zijn dan de afdeling waar de medewerker werkzaam is. Hetzelfde geldt voor de verbeteracties/-voorstel gekoppeld vanuit diverse iTask formulieren. Deze zijn zeker niet altijd voor de afdeling zelf.
Automatisch vullen heeft voor ons dus niet de voorkeur, omdat het teveel afwijkt van de afdeling waar de medewerker werkzaam is.
Reputatie 6
Omdat de community overtuigend heeft uitgesproken dat het voorgestelde gedrag in veel gevallen eigenlijk toch niet wenselijk is gaan we het ook niet developen. Tevens sluit ik dit topic, omdat - voor nu - de discussie wel klaar is. Mocht dit in de toekomst toch een thema worden/blijven kan er altijd een nieuw topic gestart worden.