Vraag

Stroomdiagram maken in mediabeheer

• 27 juni 2020
  • 9 reacties
  • 90 Bekeken

Badge +1

Een grote wens is het vereenvoudigen van het maken van stroomdiagrammen via mediabeheer voor schrijvers van een document.

Op dit moment moet je een slimme workaround inregelen om schrijvers toegang te geven tot mediabeheer.

De werkwijze is ingewikkeld en omslachtig voor schrijvers die hier niet echt blij mee zijn.

Eerst je stroomdiagram maken of wijzigen (lastig te vinden) - vervolgens naar je document gaan en het stroomdiagram invoegen of een bestaande verwijderen en de gewijzigde invoegen.

Als LEAN ziekenhuis die visualisatie als gemeengoed heeft is dit een omslachtige werkwijze.

Wordt dit ook door meer gebruikers zo ervaren? Zou het niet geweldig zijn als een schrijver direct in het document een knop aantreft MEDIABEHEER?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

9 reacties

Reputatie 6

Ik ben ook wel benieuwd hoe andere organisaties dit ervaren. Volgens mij is het voor stroomdiagrammen alleen een uitdaging, en is het voor afbeeldingen en video's wel eenvoudiger (omdat je natuurlijk die zaken niet maakt in iProva).

Reputatie 2
Badge +3

ik maak een nieuw stroomdiagram inderdaad eerst via visio en upload dat vervolgens. als ik het wil aanpassen doe ik dit direct via het idoc document met ‘huidige versie aanpassen’. Het klopt dat schrijvers dit zelden zelf doen maar de meeste zijn ook niet bedreven in visio. Ik vind het niet veel lastiger dan een plaatje.

Badge +1

"eerst in visio maken en dan uploaden"  zet je het visiobestand dan in mediabeheer?

hoe gaat het aanpassen? dan kan dan toch alleen via mediabeheer?

Reputatie 2
Badge +3

ik ga proberen te omschrijven wat ik doe. Of dit de meest ‘legale’ manier is weet ik niet maar het werkt prima.

ik maak een stroomdiagram inderdaad in visio en sla het op.

in idoc doe in invoegen-stroomdiagram (dus niet eerst in media) - tabblad mijn computer - upload bestand. idoc opent nu het visio bestand. (duurt even)

opslaan en afsluiten naar idoc (in visio)

in idoc - volgende en voltooien (evt nog velden aanpassen)

Je stroomdiagram staat nu in idoc.

als je het stroomdiagram wil bewerken ga je naar (rechter muisknop)  - stroomdiagram informatie

en dan kies je voor nieuwe versie toevoegen. je kan je huidige stroomdiagram aanpassen.

soms moet je later in je document nog zeggen (rechter muis) nieuwste versie gebruiken. ik ben er nog niet helemaal achter wanneer deze handeling nog moet.

hoop dat het zo duidelijk is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog weinig eerst upload via mediabeheer. meestal doe ik het direct via invoegen-mijn computer.

Reputatie 6

Dank je voor de uitleg @Jikke!

Badge +1

Dank voor de toelichting

Badge +1

Blijft staan een vraag over versimpeling werken met mediabeheer - stroomdiagram

Reputatie 2
Badge +1

Het is voor een gastauteur inderdaad lastig om een stroomdiagram aan te passen. Het kan wel, maar dan moet je wel goed weten hoe het systeem werkt. Als gastauteur kun je niet bij de media-items, dus enkel in het document via je rechtermuisknop. Maar dan is het echt wel even zoeken.

Reputatie 6

Voorlopig gaan we dit nog niet versimpelen.

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring