Tabblad documenteigenschappen verborgen onder knop meer...

• 25 juni 2018
  • 7 reacties
  • 238 Bekeken

Onderstaand onderwerp had ik als wens ingeschoten en daar is door veel mensen positief op gereageerd. Ik zou graag het volgende gerealiseerd zien:

Het tabblad documenteigenschappen zit nu onder de knop 'Meer...' in de werkbalk. Documenteigenschappen zijn voor veel raadplegers relevant. Is het daarom mogelijk om dit tabblad beter zichtbaar te maken in de werkbalk?

Wij wijzen raadplegers vaak op de documenteigenschappen. Met name bij het beschrijven van processen wordt hier relevante informatie over het proces geplaatst.

7 reacties

Reputatie 6
De knop 'meer' is al wel langere tijd onderdeel van discussie, omdat het voor ons toch lastig blijkt om te bepalen welke knoppen er voor welke organisaties of mensen relevant zijn. We hebben bij de knoppen die onder 'meer' vallen altijd gemeend dat deze minder relevant waren dan de knoppen die we wel direct tonen. Ik zal hier intern eens een discussie over opstarten. Bedankt voor het melden 🙂
Reputatie 6
Badge +6
Wij zouden de documenteigenschappen ook graag in het lint zien en niet onder 'meer'. We zouden daar erg graag de knop afdrukken voor willen ruilen.
Wij willen juist dat mensen documenten zo min mogelijk printen, om te voorkomen dat mensen in een tarifold of ergens op een afdeling een niet actuele versie van een document hebben hangen.
De knop afdrukken zou wat ons betreft dus best wat meer verstopt mogen zitten 🙂
Reputatie 6
De knop afdrukken zou wat ons betreft dus best wat meer verstopt mogen zitten :-)

Wat Infoland betreft in pricipe ook, maar dat doen we maar niet, want er wordt meer afgedrukt dan je zou willen/verwachten.
Reputatie 6
Badge +6

De knop afdrukken zou wat ons betreft dus best wat meer verstopt mogen zitten :-)Wat Infoland betreft in pricipe ook, maar dat doen we maar niet, want er wordt meer afgedrukt dan je zou willen/verwachten.

Geen idee of het een lastige functionaliteit is of niet maar is het mogelijk om het lint instelbaar te maken als systeeminstelling? Zodat het applicatiebeheer in kan stellen welke iconen direct zichtbaar zijn en welke onder meer zitten?
Reputatie 6
Ik ben geen enorm fan van overal systeeminstellingen van te maken. Die hebben we al ontzettend veel, en in de praktijk worden de meeste instellingen echt heel erg weinig aangepast. Terwijl we dan dergelijke instellingen tot in de lengte der dagen moeten ondersteunen, testen, bugs in fixen. Dus voor dit soort kleine dingetjes instellingen maken; dat is niet in Infolands belang, en ik waag ook te betwijfelen of het in het belang is van veel klanten.

Dat gezegd hebbende is dit topic waardevol: wij hebben gemeend dat die knop niet zo belangrijk is, maar de praktijk blijkt anders. Wellicht moeten we die keuze dan heroverwegen.
Reputatie 1
Badge +3

Dag allemaal, 

Ook onze gebruikers vinden het lastig om de documenteigenschappen te vinden. Sommigen gaan zelfs alsnog een aantal eigenschappen overtypen in het document. Staat dit punt nog steeds ter discussie of zijn er inmiddels organisaties die een slimme oplossing hiervoor hebben bedacht?

Reputatie 6

Later dit jaar veranderen we de manier waarop documenten getoond worden. Daar zullen de eigenschappen ook een andere, duidelijkere plek krijgen.

Zodra we iets kunnen laten zien zullen we dat uiteraard met jullie delen in de sprint reviews. De verwachting ligt ergens in Q3, al is dat natuurlijk - zoals altijd - onder voorbehoud.

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring