Veld spreiden over twee kolommen op meldformulier

• 13 februari 2020
  • 9 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Op het meldformulier in iTask is er de mogelijkheid om een veld te spreiden over twee kolommen.

1. Wanneer het vinkje aangezet wordt, krijg je het volgende resultaat:

1. Wanneer het vinkje niet aangezet wordt, krijg je het volgende resultaat:

Ik zou graag een derde optie erbij willen hebben waarbij de veldwaardes onder elkaar blijven, maar de tekst van de veldwaardes wel uitgevuld worden over de twee kolommen.

Het is nl voor lezers ‘raar’ als er links niks staat. Nu kan ik dat niet op deze manier op eht formulier zetten.

Wie mist deze functionaliteit ook?

9 reacties

Reputatie 3
Badge +6

Ik begrijp de vraag helemaal!

Reputatie 4
Badge +8

Dat vind ik ook een hele goede optie van @Jeske van Gassel.

Dit maakt meldformulieren veel overzichtelijker en beter leesbaar voor de invuller en de "bouwer” hoeft niet steeds bezig te zijn om de veldwaarden zo kort mogelijk te houden. 

Ik sta er helemaal achter  :point_right:

Reputatie 6
Badge +6

Helemaal eens @Jeske van Gassel 

Dit past bij mijn behoefte dat de uitlijning beter wordt ingericht. Hier in het verleden ook al meerdere malen contact over gehad / wens in oude online omgeving gehad.

Mijn ‘ergenis’ zit hem in het feit dat vragen heel kort uitgelijnd worden en dus heel lelijk op het formulier komen te staan. Ze zijn hierdoor slechter leesbaar en het komt het algemene gevoel van een duidelijk formulier niet ten goede.

Er zijn nou eenmaal veel gebruikstoepassingen waarbij je een veld niet maar een paar woorden kan geven maar echt een vraag met een hele zin wilt stellen. Zie screenshot hieronder ter illustratie.

Het hele groene vlak is bij ons altijd leeg. Wij werken standaard met breedbeeldmonitoren. Maar het formulier blijft altijd smal met dus veel onnodige witruimte)

Ja, goed idee. Dit zou echt ten goede komen aan de leesbaarheid van formulieren.

Reputatie 3
Badge +4

Prima idee!!

Reputatie 6

Later dit jaar gaan we aan de slag met het moderniseren van de look & feel van het invullen van formulieren. We zullen zeker ook na gaan denken over het beter inzetten van de schermoppervlakte. Of alle dingen daarin meegenomen gaan worden kan ik niet zeggen, omdat dat op zichzelf een ingewikkelde puzzel is. Maar nog even geduld :)

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben het er helemaal mee eens, heb dit ook al vaak gemist

Reputatie 2
Badge +1

Helemaal mee eens! Wij lopen hier ook vaak tegen aan. Het zou fijn zijn wanneer hier een oplossing voor zou kunnen komen.

Wij zijn hier inderdaad ook al tijden naar op zoek, zou ontzettend fijn zijn! 

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring