Vraag

Voorwaardelijke workflow actie

• 16 juni 2020
  • 6 reacties
  • 49 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Als je in de workflow een actie inricht (bijv. overige betrokkene toevoegen of actiepunt uitzetten) kun je daar een of meerdere voorwaarden bij definiëren. Je kunt bij meerdere voorwaarden echter alleen kiezen voor voorwaarden die allemaal moeten voldoen (voorwaarde 1 en 2 en 3). Je kunt niet met boolean voorwaarden werken (voorwaarde 1 of 2 of 3).

Dit lossen we op door 2 acties in de workflow te zetten, een voor de ene voorwaarde en een voor de andere voorwaarde. Hierdoor wordt de lijst acties in de workflow wel erg lang en onoverzichtelijk.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En zou dit ook anders ingericht kunnen worden?

6 reacties

Reputatie 6

Dit is op dit moment naar mijn weten niet anders op te lossen. Als techneut sta ik helemaal achter je idee, maar je gaat vrij snel best moeilijke logica krijgen met haakjes, EN/OF, NOT, en dat soort zaken, als je dit echt goed gaat optimaliseren. En daarmee wordt het voor de beheerders die wat minder technisch onderlegd zijn ook wel weer een stuk moeilijker. Dus dat is een behoorlijk dilemma voor ons.

Reputatie 6
Badge +6

Helemaal mee eens, ik denk dat er al topics over zijn, in ieder geval heeft het ‘vroeger’ ook op de wensenlijst gestaan.

Dit zou heel erg prettig zijn, wij zouden het veel gebruiken en maakt het beheer veel makkelijker en efficiënter!

Reputatie 2
Badge +1

Koen, ik begrijp dat het inrichten van boolean voorwaarden voor de ene beheerder makkelijker is dan de andere. Maar elders in iProva zit die functionaliteit wel, waarom hier dan niet. En als de functionaliteit er in zou komen is het nog steeds zo dat een beheerder die er niet vertrouwd mee is zich zelf kan beperken tot het gebruik van alleen ‘en'. Maar voor anderen wordt het beheer dan veel gemakkelijker.

Reputatie 5
Badge +9

Ik sta ook volledig achter dit idee.

Reputatie 6

Er is geen concrete reden waarom op sommige plekken wel en op sommige plekken niet, anders dan dat we op sommige momenten om wille van tijd of nut andere afwegingen maken.

Laten we voorop stellen dat wij van Infoland dit ook heel gaaf zouden vinden, maar dat we continu de afweging moeten maken waar we kiezen waarde toe te voegen. Dit zou heel krachtig zijn, absoluut, maar de realiteit is ook dat dit soort zaken (niet allemaal!) met workarounds op te lossen zijn, die beheerstechnisch wel een grotere inzet vragen, maar ook niet continu aan de orde zijn. We proberen altijd te balanseren tussen tijd, impact voor beheer, impact voor eindgebruikers, e.d.. 

Aangezien het hier ook gaat om een tamelijk forse tijdsinvestering voor een - met alle respect - kleine gebruikersdoelgroep kan ik hier niet zomaar toezegging op doen, hoe gaaf dit ook zou zijn.

Reputatie 5
Badge +7

Helemaal mee eens, ik denk dat er al topics over zijn, in ieder geval heeft het ‘vroeger’ ook op de wensenlijst gestaan.

Dit zou heel erg prettig zijn, wij zouden het veel gebruiken en maakt het beheer veel makkelijker en efficiënter!

Ik heb deze wens ook al eerder ingelegd. Zie 'mogelijkheid om of-voorwaardelijkheden te gebruiken bij statusovergang’

Koen, ik begrijp dat het inrichten van boolean voorwaarden voor de ene beheerder makkelijker is dan de andere. Maar elders in iProva zit die functionaliteit wel, waarom hier dan niet. En als de functionaliteit er in zou komen is het nog steeds zo dat een beheerder die er niet vertrouwd mee is zich zelf kan beperken tot het gebruik van alleen ‘en'. Maar voor anderen wordt het beheer dan veel gemakkelijker.

De actielijst bij een statusovergang wordt zonder deze ‘Of-mogelijkheid’ onnodig lang en onoverzichtelijk. Ondanks dat de huidige werkwijze uiteraard werkbaar is, denk ik toch dat de groep gebruikers die deze wens heeft groter is dan wij denken. Of dat de groep die het nu niet als een gemis voelt het als een verademing ervaart wanneer deze functionaliteit er is.

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring