Vraag

Hoe kan ik deep linken naar een positie in een interactief document?

  • 18 February 2020
  • 2 reacties
  • 147 Bekeken

Badge +3

Als ik in een interactief document een stuk decision based content heb, kan ik dan linken naar een specifieke uitkomst?

 

Ik heb een voorbeeld document, waarbij de keuze gemaakt kan worden tussen een plant of een dier. Bij de keuze van een plant komt er een plaatje van een bloemetje tevoorschijn. Bij de keuze voor een dier kun je kiezen tussen een olifant en een pinguïn. Afhankelijk van die keuze krijg je het bijbehorende beest te zien.

 

Is het mogelijk om vanuit een ander document in 1x naar de pinguïn te springen??


2 reacties

Reputatie 5

Hallo @Mariska Jordaan,

Helder voorbeeld, bedankt daarvoor!

Het is niet mogelijk om met een link direct naar de positie van de pinguïn te gaan. Ik zie dat het wel mogelijk is om een link te maken naar een blok waarin een kop1 voorkomt welke gekoppeld is aan een keuzeknop. De link zelf zal echter wel het document openen, maar omdat niet aan de juiste voorwaarde is voldaan wordt het blok niet getoond.

 

In dit geval heb je een document gemaakt waarbij de pinguïn alleen getoond wordt als aan een bepaalde voorwaarde voldaan wordt. Dat is een bewuste keuze in de opzet van je document. Behalve dat je direct naar de pinguïn wilt kunnen verwijzen, wat is verder volgens jou het gewenste gedrag? Verwacht je bijvoorbeeld dat alle blokken die aan de keuze "Dier” gekoppeld zijn nu ook getoond worden?

 

Badge +3

Alhoewel je nu wel triggert dat het misschien ook wel fijn is om naar de keuzepagina Welke dier te gaan, is de wens om naar het resultaat Pinguin te springen 

 

ik heb ook al zitten kijken naar de mogelijkheid om met opmaak te werken, maar ik zie geen opmaakmogelijkheden in de interactieve editor

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring