Training

Document beoordelen


Reputatie 7

In deze training laten we je stap voor stap zien hoe je als beoordelaar of autorisator een document beoordeelt.

Word je dus op basis van je inhoudelijke kennis of eindverantwoordelijkheid verzocht een document te beoordelen voor deze gepubliceerd wordt?
Dan kan deze training je zeker op weg helpen.


Veel succes!


28 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Training ziet er prima uit. In het Franciscus Gasthuis en Vlietland is hier zeker behoefte aan.
Worden de trainingen bij elke update gewijzigd? En blijven training met de 'verouderde' versie dan beschikbaar?

Waar kan ik alle trainingen vinden? en hoe weet ik wanneer jullie een training hebben gewijzigd of hebben toegevoegd?

Vriendelijke groet
Rosanne Glasbergen
Reputatie 6
@Chaim Leunissen Zou jij Rosanne wat meer informatie omtrent de trainingen kunnen geven?
Reputatie 5
Badge +5
Beste Rosanne,

Het zal niet nodig zijn trainingen bij elke update te vervangen. Het hangt er vanaf hoe ingrijpend de software gewijzigd is en of trainingen daardoor nog te volgen zijn. We bekijken dat per release.

Oftewel: we houden de oude training aan mits het verschil in versies niet te groot is en zullen een nieuwe plaatsen indien nodig.

Jouw vraag nodigt me wel uit om inzichtelijk te maken op welke versie een training betrekking heeft.
Daarnaast: zodra er meer trainingen beschikbaar zijn, zullen ze onder een eigen “onderwerp” gebracht worden binnen de community. In dat geval kun je het onderwerp gaan volgen via een abonnement.
Op deze beide zaken kom ik op een later moment nog terug.
Reputatie 3
Badge +5
Er is grote behoefte aan visuele instructie. Geweldig initiatief.

Wij (waterlandziekenhuis/Westfriesgathuis) hebben dringend behoefte aan instructie voor schrijvers van documenten (HTML).
De editor blijkt lastig voor vele schrijvers van documenten.
Reputatie 3
Badge +6
Schrijven en document beheer!
Wij werken met enkele decentrale beheerders. En bij het inwerken van eventuele nieuwe beheerders zou het wenselijk zijn om een instructie te kunnen laten zien!
Reputatie 3
Badge +4
Mooi!
Wij gebruiken alleen geen HTML, msaar Word bijlagen,

ik twijfel of dit nu niet te veel verwarring gaat geven,

Heel graag nog een versie voor als je geen HTML gebruikt.
Reputatie 1
Badge +5
Super initiatief! Hier zijn we heel blij mee.
Is het ook mogelijk om en (algemene) instructie te ontwikkelen voor het raadplegen van documenten? Die we bijvoorbeeld kunnen gebruiken voor het instrueren van nieuwe medewerkers.

Het instructiefilmpje over het beoordelen van documenten stopt bij het klikken op de 'grote duim'. Voor ons zo vanzelfsprekend maar roept bij nieuwe beoordelaars vaak vragen op. Kan dit er aan toegevoegd worden?
Reputatie 5
Fijn dat onze trainingen in de smaak vallen! @Chaim Leunissen staat een algemene training over het raadplegen van documenten in de planning?

@Sigrid Diemeer Wat ontbreekt er volgens jou in deze training:
Het instructiefilmpje over het beoordelen van documenten stopt bij het klikken op de 'grote duim'. Voor ons zo vanzelfsprekend maar roept bij nieuwe beoordelaars vaak vragen op. Kan dit er aan toegevoegd worden?
Reputatie 7
Bedankt voor al jullie feedback en suggesties! Ik ga met Chaim in overleg en wij zullen jullie volgende week een terugkoppeling geven op de onderwerpen die op de roadmap staan. Hierbij zullen we jullie feedback uiteraard meenemen!
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Update:
Excuses, door omstandigheden is het nog niet gelukt om jullie een concrete terugkoppeling te geven.
We zijn er wel mee bezig en komen hier z.s.m. op terug!
Reputatie 3
Badge +5
Prima initiatief! Zijn er plannen om deze trainingen in een vorm te bundelen tot een soort e-learning voor gebruikers/nieuwe documentbeheerders?
Reputatie 7
@Ron la Lau , bedankt voor je reactie! We hebben nog geen concrete plannen om de trainingen te bundelen tot één e-learning. We willen namelijk korte trainingen aanbieden, zodat je op een snelle en effectieve manier kennis kunt opdoen over een bepaald onderwerp.

Zou je kunnen aangeven wat je precies zou willen? Zou je trainingen willen bundelen tot één grote training of zou het helpen als we duidelijker aangeven voor wie de trainingen bedoeld zijn, zodat je gerichter de trainingen kunt inzetten?
Reputatie 3
Badge +5
Eigenlijk een combinatie van beide; als duidelijk aangegeven is voor wie de trainingen bedoelt zijn kun je met een aantal trainingen een redelijk volledig instructie aanbieden aan bijvoorbeeld een schrijver of beoordelaar. Daarnaast kun je door een duidelijke ordening de trainingen aanbieden als naslagwerk voor eindgebruikers.

Het liefste zou ik een linkje willen plaatsen op iPortal naar de trainingen op de Community waarbij de gebruiker zo eenvoudig mogelijk zijn weg zou moeten kunnen vinden.
In de training zag ik dat er een "i"-button (instructie bij beoordeling) is (naast button goedkeuren, afkeuren, afdrukken). Deze button is bij ons niet zichtbaar. Kunnen jullie aangeven hoe ik deze zichtbaar kan maken? En is de tekst die dan verschijnt standaard of kan ik deze zelf aanpassen als applicatiebeheerder?
Hallo @Annet ,

De instructietekst kun je zelf via Applicatiebeheer > Documenten > Beoordelingssjablonen toevoegen. Als je daar een beoordelingsronde wijzigt, dan zie je een tekstvak voor de instructietekst. Per ronde kun je dus een instructie schrijven. Als een beoordelaar gaat beoordelen, dan wordt deze tekst direct getoond en de beoordelaar kan er dan voor kiezen om de tekst bij een nieuwe beoordeling niet meer direct te tonen. Via de 'Instructie'-knop bij het beoordelen van het document, kan de tekst dan altijd nog opnieuw worden gelezen.

Reputatie 5
Badge +6

@Hiewwaiy en @Chaim Leunissen naar aanleiding van een vraag van een kwaliteitsmedewerker heb ik gezocht naar een soortgelijke training voor schrijven van een document. Ik zie deze niet, maar misschien zoek ik niet goed? Bij dit topic zie ik dat deze vraag 2 jaar geleden ook is gesteld en dat @Hiewwaiy hier z.s.m. op terug komt…  

Reputatie 7

Hoi @Arjo Kuiper , 

De training waar je naar op zoek bent, is helaas nog niet beschikbaar. Ik heb dit direct op onze content planning gezet. 
Ik zie inderdaad dat ik niet duidelijk ben geweest in mijn communicatie 2 jaar geleden. Ik heb toentertijd wel dit topic gedeeld: 
Beschikbaar trainingsmateriaal per module | Infoland Community maar geen roadmap van de te verwachte trainingen. Mijn excuses daarvoor!  

Reputatie 5
Badge +6

Bedankt voor het informeren @Hiewwaiy.

Ik heb geen toegang tot het topic  Beschikbaar trainingsmateriaal per module | Infoland Community. Is dit alleen toegankelijk voor een beperkte groep, of doe ik iets niet goed?

Reputatie 7

ah ik zie dat wij dat topic inmiddels offline hebben gehaald, omdat deze niet meer actueel was.
Dus je doet zeker niet iets fout! Sorry voor de onduidelijkheid … 

Als de training over het schrijven van documenten beschikbaar komt, dan laat ik je dat weten.

Reputatie 2
Badge +5

Kan ik deze (en andere) trainingen ook ergens downloaden/als webshare beschikbaar stellen ons ‘eigen’ Zenya zodat ik de training van een eigen sausje kan voorzien?

Reputatie 7

We hebben dit al 1-op-1 gedeeld met @Jos Heijnen, maar ook goed om met de rest van de community te delen: in dit topic vind je een webshare naar alle trainingen, die je vervolgens kunt gebruiken in je eigen omgeving. 

Badge +1

Waarom wordt er opeens om een wachtwoord gevraagd bij het goed- of afkeuren van een document? Dit heb ik in de update / release notes van Zenya 6.1 nergens voorbij zien komen. Lijkt me ook niet dat dit heel wenselijk is voor onze documentbeheerders om dit telkens bij iedere beoordeling te moeten doen.

Wanneer je tijdens het vastleggen van je oordeel gevraagd wordt om een wachtwoord in te voeren gebruik je:

  • het wachtwoord dat je gebruikt om je (handmatig) aan te melden op het portaal
  • of
  • het wachtwoord dat je gebruikt om je aan te melden op het netwerk van je organisatie

 

Wij maken gebruik van SSO, en bij het testen van deze functionaliteit kan ik gewoon een willekeurig wachtwoord invoeren wat niet gelijk is aan mijn organisatie-wachtwoord, waarna de beoordeling gewoon geaccordeerd is. Dit heeft dan ook geen meerwaarde.

Hoi @Sjoerd Smits,

Bij de instellingen van je beoordelingsflow kun je aangeven dat je wilt dat er een wachtwoord ingevuld dient te worden, Je kunt dit gebruiken, maar het hoeft dus niet. Wanneer het voor jullie geen toegevoegde waarde heeft dan kun je dit uitzetten.

Dat de controle op het wachtwoord niet zou werken, gaat de servicedesk verder uitzoeken.

Reputatie 3
Badge +4

Dit betreft een bug in onze software ( 63846 ).

 

je kunt de status volgen via https://mijn.infoland.nl/bugs

Reputatie 1
Badge +2

Het YouTube filmpje in de instructie werkt niet meer

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring