Training

Documenten in beoordeling toewijzen aan een andere beoordelaar

  • 13 August 2018
  • 12 reacties
  • 1097 Bekeken

Reputatie 6

Wist je dat je de mogelijkheid hebt om documenten toe te wijzen aan een andere beoordelaar terwijl ze in beoordeling staan?
Volg deze training als je wil weten hoe:

  • Deze functionaliteit werkt;
  • Hoe je de keuzelijst van beoordelaars beheert;
  • Je dit recht verleent aan documentbeheerders

12 reacties

Ik zou graag ook de autorisator willen kunnen wijzigen gedurende de beoordelingsflow. Dit lijkt echter niet mogelijk, klopt dat?
Is het daarnaast ook waar dat, wanneer de beoordelaar (of autorisator) gedurende de flow is gewijzigd, dit niet overgenomen wordt naar de nieuwe versie?
Ik ben benieuwd!
Hallo @Maikel Starreveld , welkom op de community!

Je kunt gedurende de beoordeling ook de autorisator wijzigen, voorwaarde is dan wel dat je op de map bij de instellingen voor beoordeling meerdere gebruikers als autorisator in de 'pool' hebt gezet zodat je ook iemand anders kunt kiezen.

En het klopt inderdaad dat de wijziging die je tijdens de beoordeling hebt gedaan niet wordt overgenomen naar een nieuwe versie van het document. Dit omdat de wijziging niet structureel hoeft te zijn, miscchien was een beoordelaar tijdelijk afwezig wegens verlof of ziekte.
Badge
Beste,

Ik zie dat er bij het tabblad beoordelaars, bovenaan de knop is beoordelaars wijzigen. Ik zie deze echter niet wanneer het document in beoordeling is. Waar kan ik dit instellen?

Alvast bedankt

@Sarah Weyn

, waarschijnlijk heb je dan niet het recht 'Beoordelaars wijzigen tijdens beoordeling'.

  • Je kunt dit recht toekennen aan een rol via Applicatiebeheer > Documenten > Gebruikersrollen
  • Daarna kun je op de documentmap gebruikers(groepen) instellen bij deze rol.

Zie ook de training over gebruikersrollen, het artikel over gebruikersrollen en de uitleg van de rechten die je bij de gebruikersrollen kunt instellen,

Badge

@Sarah Weyn

, waarschijnlijk heb je dan niet het recht 'Beoordelaars wijzigen tijdens beoordeling'.

  • Je kunt dit recht toekennen aan een rol via Applicatiebeheer > Documenten > Gebruikersrollen
  • Daarna kun je op de documentmap gebruikers(groepen) instellen bij deze rol.

Zie ook de training over gebruikersrollen, het artikel over gebruikersrollen en de uitleg van de rechten die je bij de gebruikersrollen kunt instellen,

 

 


Perfect! dankjewel!

 

 

Badge

Ik zou graag in bulk een beoordelaar schrappen. Hoe doe ik dit?

Ik zou graag in bulk een beoordelaar schrappen. Hoe doe ik dit?

Je kunt dat alleen doen voor documenten die hetzelfde beoordelingssjabloon gebruiken.

In de lijst met documenten selecteer je de documenten die je wilt wijzigen en je klikt in de knoppenbalk op ‘Eigenschappen wijzigen'.

Vervolgens kies je het veld ‘Beoordelaars’ en de beoordelingsronde die je wilt aanpassen.

Daarna kun je dan ‘Verwijderen’ kiezen en de gebruiker kiezen die je wilt verwijderen.

 

Reputatie 1
Badge +2

Beste Cindy, 

Als bovenstaande niet werkt ondanks dat de gebruikersrol wel is toegewezen wat kan hier dan de oorzaak van zijn. 

Het viel mij op dat bij een protocol de beoordelaars eerst niet aangepast konden worden, het systeem gaf aan dat het document dan opnieuw ter beoordeling aangeboden moest worden. Het document was door 1 van de 4 beoordelaars nog niet beoordeeld wegens ziekte en door 1 beoordelaar afgekeurd.  

Nadat de documentbeheerder was gewijzigd en het document opnieuw ter beoordeling was aangeboden was het geen probleem om de beoordelaars te wijzigen. (Mocht je het willen bestuderen het gaat om protocol 105794)

Ps. ik weet niet of het aan onze instellingen ligt maar de filmpjes bij deze training laden niet, zie screenshot

 

Reputatie 1
Badge +3

Beste @Bianca Smulders,

 

We hebben je vraag doorgezet naar onze Servicedesk, zij pakken dit verder op!

Reputatie 3
Badge +4

Het probleem met de video gaan we oplossen, bedankt voor het melden!

 

Reputatie 1
Badge +3

Het probleem met de video gaan we oplossen, bedankt voor het melden!

 

Helaas lijken alle video's nog steeds niet te werken. Had graag de actie visueel gezien. 

@Bianca Smulders en @Charissa6889  de training is bijgewerkt en kan weer worden gebruikt.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring