Training

Documenten in uitwisselformaat importeren

  • 22 November 2021
  • 13 reacties
  • 459 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2443 reacties

In Zenya heb je de mogelijkheid om een document te importeren uit een (andere) Zenya-omgeving of uit een Zenya webshare.

In deze training leggen we uit hoe dat werkt.


13 reacties

Reputatie 1
Badge +5

Wij zitten nog op versie 6.0. Zijn er in dit geval verschillen in werkwijze waar ik rekening mee moet houden? 

Groet,

Kim Janssen 

Hoi @kjanssen, er zijn geen verschillen.

Reputatie 1
Badge +5

Hoi @Inge Kuijpers,

Is het ook mogelijk om Word documenten uit een andere Zenya omgeving te importen. 

We willen graag een andere locatie aanhaken op onze Zenya omgeving. Zij werken al met Zenya. Ik weet dat je meerdere documenten kunt uploaden, maar dan worden niet automatisch alle velden overgenomen. Ik zoek naar een manier om Word documenten te uploaden waarbij de velden ook automatisch worden overgenomen. 

Is hier ook een stappenplan voor beschikbaar of hebben we hier ondersteuning vanuit Infoland voor nodig? 

Bedankt alvast.

Groet,

Kim Janssen 

Hallo @kjanssen,

Er zijn 2 manieren om documenten met hun velden te exporteren en in een andere omgeving te importeren.

  • via een webshare, zie bovenstaande training
  • door het document in uitwisselformaat (.idf)  te exporteren en daarna in de andere omgeving te importeren

zie ook het antwoord bij 

 

Reputatie 1
Badge +5

Beste @Inge Kuijpers,

Is er een mogelijkheid om meerdere documenten tegelijk te importeren? Waarbij ook de velden meegenomen kunnen worden? 

Groet,

 

Kim 

Reputatie 5
Badge +5

@kjanssen Alleen de webshare optie biedt de mogelijkheid om in 1x meerdere documenten inclusief velden te importeren.

Als je via de IDF import/export werkt, dan kun je telkens 1 document importeren.

Reputatie 1
Badge +5

Beste @Chaim Leunissen,

Dat is goed nieuws!. Nog 1 laatste vraag. Een webshare aanmaken en ook raadplegen kan alleen als je applicatiebeheer rechten hebt? 

 

 

Reputatie 5
Badge +5

@kjanssen

Ik raad je aan om ook Gedeelde documenten opnemen in je Portaal m.b.v. Webshare Pro te lezen.

De inleiding van dat artikel luidt:

Speciaal voor organisaties die gebruik maken van Documenten & Processen maakt Zenya het mogelijk om documenten van andere organisaties en/of instanties automatisch te importeren in de eigen Zenya omgeving. Vervolgens kunnen deze documenten via het portaal toegankelijk gemaakt worden aan al uw medewerkers. Deze functionaliteit voorziet tevens in het onderhoud van de geïmporteerde documenten: zodra er nieuwe of gewijzigde documenten gepubliceerd worden, dan zal deze wijziging automatisch gesynchroniseerd worden. Effectief betekent dit dat het startportaal van uw medewerker een centrale bron voor alle relevante én actuele informatie wordt, of het nu gaat om eigen documentatie of documentatie van ketenpartners, leveranciers, (landelijk) leidende instanties, etc.

Hieruit blijkt dat je documenten die je via een webshare binnenhaalt via je portaal beschikbaar kunt maken aan iedere medewerker binnen je organisatie.

Andere leestips:

Reputatie 1
Badge +5

Beste @Chaim Leunissen,

 

Hartelijk dank voor alle documentatie.  Ik zie dat ik in onze eigen omgeving toegang heb tot webshare en het is me ook gelukt om een webshare aan te maken. Ik zie bij ons alleen het kopje gebruikt niet. Wordt dit pas zichtbaar zodra er een webshare met ons wordt gedeeld?  

Reputatie 5
Badge +5

@kjanssen 
De beschikbaarheid van de webshare optie "Gebruikte webshares van anderen” is mogelijk afhankelijk van je licentie afspraken. Ik raad je aan om dat na te vragen bij jullie accountmanager.

Reputatie 1
Badge +5

@Chaim Leunissen

Heb je die optie (gebruikte webshares van anderen) nodig om meerdere documenten tegelijk te importeren? Ik heb vorige week namelijk een test gedaan met een webshare en als ik documenten wil importeren via de webshare link dan kan ik alsnog geen meerdere documenten selecteren? 

 

Reputatie 5
Badge +5

@kjanssen 

Je kunt alleen meerdere documenten in 1x importeren als iemand een webshare met een set van meerdere documenten aanbiedt én je effectief over een Webshare Pro licentie beschikt.
Ik stel voor dat je met je accountmanager nagaat welke licentie er actief is.

Als de licentie niet de oorzaak is, dan ontbreekt de mogelijkheid wellicht omdat je geen rechten hebt, zie Hoe geef je gebruikers rechten voor de applicatiebeheer onderdelen voor Documenten? | Infoland Community voor meer informatie over het DOC applicatiebeheer onderdeel "Webshares”

Reputatie 1
Badge +5

Bedankt @Chaim Leunissen voor je toelichtingen 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring