Training

Zenya Search app - documenten altijd en overal bij de hand


  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2443 reacties

Werken medewerkers in jouw organisatie niet (altijd) vanuit een laptop of desktop? Zijn ze vaak op de werkvloer, onderweg of bij een klant op bezoek, maar willen ze wel regelmatig bedrijfsdocumenten raadplegen? Dan is het inzetten van de Zenya Search app de oplossing.


12 reacties

Badge +3

de app ziet er tegenwoordig anders uit. geen aparte vormgeving meer.

Hoi Mariska, wat bedoel je precies met ‘aparte vormgeving'?

Badge +3

Het plaatje van het beginscherm hierboven gaat uit dat je een (beperkt) aantal collecties hebt ingericht, speciaal voor de app en dat die getoond worden als grote kleurige blokken op de voorpagina.
Als ik in de app kijk, zie ik dezelfde home pagina als via een normale browser, ook al hebben we app-collecties (alleen wat smaller)

 

Dus de instructie (en ook de google play store) belooft zoiets

en ik krijg zoiets 

 

Hoi Mariska,

De tweede schermafdruk lijkt niet de search app te zijn maar het portaal van Zenya dat wordt geraadpleegd op een telefoon. Vandaar dat het er anders uitziet. Voor de Search app dien je de app te installeren en te gebruiken en niet via de url van Zenya te zoeken naar documenten. Is daarmee het verschil verklaard?

Badge +3

Daarmee is waarschijnlijk wel het verschil verklaard - maar waarom kom ik via de Zenya Search app dan op de URL terecht? 

Ook met een vers geinstalleerde versie op een device wat echt prive is, kom ik na het scannen van de code weer in de URL terecht (wat dan weer onderschept wordt door Single Sign On)
Dus dan is de vraag: hoe omzeil ik dat ik toch naar de URL wordt gestuurd vanuit de Search app?

Hoi Mariska,

Ik ga je vraag dan doorzetten naar de servicedesk zodat zij jullie inrichting verder kunnen bekijken.

Als je met de Search APP een QR code scant van een Zenya omgeving op jouw pc, dan zal de inrichting (verzamelingen) van die omgeving geopend worden in de app na de inlogstappen van die omgeving doorlopen te hebben.
Afhankelijk van welke inlogmethode ingesteld is in Zenya zelf, zal je deze inlogstappen ook moeten doorlopen in de app.

Als je i.p.v. op "QR code" te klikken, op "gebruikersnaam & wachtwoord" zou klikken dan dien je ook een URL in te geven van de omgeving waarmee je wilt connecteren. Vervolgens krijg je de inlogmethode van die omgeving.

Als je bij het openen van Zenya op jouw pc al aangemeld bent op het bedrijfsnetwerk, dan krijg je die vraag daar niet meer maar worden die inloggegevens overgenomen van jouw pc waar je al op aangemeld bent.

Ik wil graag de informatie over de search app in onze interactieve handleiding over zenya toevoegen, maar als ik de link erin zet, werkt die niet… ws omdat ik een account bij infoland heb, maar de gebruikers niet? Is er een link naar deze handleiding over de search app die wel voor iedereen werkt, zonder dat ze inloggevens hebben voor deze community?

Hallo @Leonie Wolters,

Volgende webshare link zou moeten werken: https://webshare.zenya.work/2f8obodtqxtdfph9/DocumentResource/61e55075-acf7-4489-a58c-744a9e3f9713/document.html

Kun je dat proberen?

 

Hallo Cindy, 

ja dit werkt, het is gelukt om hem toe te voegen aan de interactieve handleiding. Bedankt voor de snelle reactie, fijn!

het enige is dat het mij nog niet lukt om op mijn telefoon in de search app te komen, de QR gescand en ingelogd met gebruikersnaam en wachtwoord, maar krijgt de melding: ‘er is een fout opgetreden tijdens het aanmelden”, maar er staat niet bij wat voor fout… en de aanmeldgegevens kloppen

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @Leonie Wolters 

Ik heb je vraag doorgezet naar de Infoland servicedesk. Verder bevindingen zullen we na het afhandelen bij dit artikel noteren.

Het probleem van @Leonie Wolters wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat bij de SAML provider momenteel nog geen forms authentication is ingeschakeld. De servicedesk pakt dit verder op.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring