Q&A

Hoe een nieuwe Visio bestand als stroomdiagram invoegen in een document?

  • 17 January 2022
  • 5 reacties
  • 418 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 316 reacties

Om een Visio stroomschema in te kunnen voegen in een document dient in de Zenya omgeving Visio ingeschakeld te zijn voor stroomdiagrammen. Standaard is enkel MxGraph beschikbaar.

Om een nieuwe Visio document als stroomdiagram in te voegen in een document dien je vanaf Zenya versie 6.2.0 het .vsdx bestand eerst te uploaden onder Mediabeheer.

Vervolgens kun je het document bewerken en het stroomdiagram vanuit de Media bibliotheek invoegen in het document.


5 reacties

Reputatie 2
Badge +6

Is het ook mogelijk om een procesdocument (dus Visio proces gemaakt in iProva met documenttype proces) toe te voegen aan een document als (interactieve) afbeelding? Dus niet via hyperlink zodat je door moet klikken maar als plaatje (waar je dan wellicht ook op kunt klikken) ? 

In ons standaard kopjes staat dat je via invoegen een mediabeheer of Visio bestand kunt uploaden maar dat is dan alleen een los Visio bestand en niet een proces vanuit iProva.

 

Hallo @cblom,

Een Visio proces (documenttype proces)  is meer dan alleen het proces. Bij iedere shape hoort een set aan eigenschappen. Zo een proces kan ook uit meerdere pagina's bestaan.
Processen worden in een aparte viewer bekeken. Deze kunnen niet als afbeelding via mediabeheer ingevoegd worden in een document. 

Een stroomdiagram is beperkter qua mogelijkheden en bevat enkel de Visio tekening. Zo een Visio stroomdiagram kun je toevoegen in mediabeheer en vervolgens als afbeelding invoegen in een document.

Als je een proces document toch als afbeelding in een document wilt opnemen dan zou je het in Visio kunnen openen, lokaal opslaan als .vsdx en vervolgens de .vsdx uploaden in mediabeheer en invoegen in het document.
Hierdoor gaan wel alle mogelijkheden die je bij documenten van type Proces hebt verloren.

Is hiermee je vraag voldoende beantwoord?

 

 

 

Reputatie 2
Badge +6

Bedankt voor jouw snelle reactie @Cindy Segers .

Dat vermoeden had ik al maar dan weet ik het nu zeker.

Mijn vraag is beantwoord! :) 

Badge

Hoi Cindy,

Ik heb hier ook nog een vraag over. In de stroomdiagram vanuit mediabeheer kan je hyperlinks toevoegen aan een activiteit. Echter als je de stroomdiagram in een word document toevoegt, wordt het als plaatje weergeven en werken de hyperlinks niet. Wat is dan de toegevoegde waarde van het toevoegen van hyperlinks?

Groet,

Ties

Hoi Cindy,

Ik heb hier ook nog een vraag over. In de stroomdiagram vanuit mediabeheer kan je hyperlinks toevoegen aan een activiteit. Echter als je de stroomdiagram in een word document toevoegt, wordt het als plaatje weergeven en werken de hyperlinks niet. Wat is dan de toegevoegde waarde van het toevoegen van hyperlinks?

Groet,

Ties

 

Dat heeft met de beperkingen van Word te maken. In een webdocument werken de hyperlinks wel.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring