Q&A

Kan ik een documenttype wijzigen van PDF naar Word?

  • 10 October 2019
  • 9 reacties
  • 499 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2441 reacties

Dat kan, als je het document ook in Word formaat hebt en het documenttype Word ook is toegestaan in de documentenmap.

  • Ga naar het betreffende document in het documentbeheer;
  • Maak er een conceptdocument van, zodat je toegang krijgt tot het wijzigen van het documenttype;
  • Klik op het tabblad "Algemeen" en klik vervolgens op de knop "Documenttype wijzigen";
  • Selecteer de optie "Word document";
  • Vervolgens krijg je de mogelijkheid het Word document te uploaden
  • Voltooi de stappen om de nieuwe versie als Word document op te slaan.

Zodra je het Word document gepubliceerd hebt, dan kun je het originele document vanuit de documentbeheer applicatie beheren. De oude PDF versie wordt dan gearchiveerd.


9 reacties

Badge

Beste Inge,

ik zie een probleem bij het wijzigen van documenttype Excel naar een html (Vrij web document): het Vrij web document staat in de lijst van documenttypes aangeduid in de map, maar als ik een conceptversie maak van mijn document kan ik Vrij web document niet vinden in de lijst en dus niet omzetten. Is dit altijd bij Excel documenten?

Hoi @TineVanbinst,

Je kunt een Excel document helaasniet omzetten naar een vrij web document.

Badge +3

Goedemorgen Inge,

 

Is bovenstaande werkwijze nog steeds van toepassing.

Ik krijg exact deze vraag, maar het wijzigen van documenttype lijkt niet mogelijk.

Hoi @Sigrid,

Dit kan nog steeds. Voorwaarde is wel dat het PDF document de status Concept heeft en dat in de map ook documenten van type Word zijn toegestaan.

 

 

Reputatie 3
Badge +6

Goedemorgen,

Ik probeer een concept document in excel format om te zetten naar een word document.

Indien ik dit wil doen krijg ik bij de import een foutmelding dat het geen geldig documenttype is, verschillende mogelijkheden geprobeerd maar lijkt niet mogelijk.

Wat zou de oplossing hierin zijn?

 

Hallo @Anja Versteegden 

Is het Excel document beveiligd met een wachtwoord?
Zou je het eens kunnen proberen met een ander test Excel document. Kun je dat wel omzetten naar Word?

 

Reputatie 3
Badge +6

Hoi Cindy,

 

Het lijkt niet goed te gaan als ik het document upload, ik moet het dan hernoemen anders voldoet het niet aan de extensie doc, docm, docx of dotx. Dit gaat al niet juist (of ik doe het niet juist).

Welke optie ik ook kies, eerst concept en dan downloaden, bewerken en weer uploaden  of eerst dowloaden en dan concept etc. maakt allemaal geen verschil.

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Anja Versteegden,

Ik maak hier een ticket van bij de servicedesk zodat ze contact me je opnemen.

Reputatie 4
Badge +4

Hi Anja,


Zoals besproken via teams:
Wanneer je van documenttypen wijzigt moeten bij sommige wijzigingen het document van dat documenttypen worden geüpload.
Dit is dus het geval bij Excel documenten naar Word documenten.
Je zult dus eerst het Worddocument moeten aanmaken (buiten Zenya om).
Vervolgens ga je via de beheerkant naar het concept document in Zenya, klik je op het tabblad "Algemeen" en klik je op "documenttypen wijzigen".
Kies voor "Worddocument"
Het volgende bericht wordt dan ook getoond:
De volgende documenten worden omgezet van documenttype 'Excel document' naar 'Word document'.
Let op! De inhoud van het document zal verloren gaan omdat het niet omgezet kan worden naar document type 'Word document'. Metagegevens van het document zullen wel bewaard blijven.

Upload het aangemaakte Word document en klik op OK.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring