Q&A

Kan ik ergens zien hoe vaak een bepaald document is ingezien?


  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties
Dat kan met het rapport 'Aantal hits per document'.

  • Ga naar Rapportage.
  • Maak een nieuw rapport aan Rapport toevoegen > Lijst van hits per document.
  • Sla het rapport op.
  • Stel de rapportbeheerders en rapportlezers in.
Nu heb je een overzicht van alle documenten die geopend zijn in een bepaalde periode. Dit geeft niet aan of gebruikers het document daadwerkelijk gelezen hebben, alleen dat dit document is geopend.

13 reacties

Badge +1

Beste Inge,

 

Ik heb zo een rapportage gemaakt. Maar ik zou eigenlijk dan alleen de documenten willen zien die ook daadwerkelijk hits hebben (nu krijg ik een lijst met álle documenten (dus ook zonder hits) en dat zijn er erg veel)

Kan dat?

 

Gr, Caroline

Reputatie 3
Badge +4

@C.Roos  Je zou bij het aanmaken van een rapport een extra filter aan kunnen brengen: aantal hits is > of gelijk aan 1. Hierbij krijg je dus alleen documenten die een hit hebben.

 

Beantwoord dit je vraag?

Badge +1

Beste @Marcel Maertens ,

 

Helaas werkt dit niet zoals ik wil.

Want aan het begin van de rapportage moet je een datum invullen.

Dan wil ik alleen de documenten zien die in die periode hits hebben gehad.

Nu krijg ik nog steeds ook de documenten die voor die gekozen periode hits hebben gehad.

Snap je wat ik bedoel?

Reputatie 3
Badge +4

@C.Roos  Wat je nog zou kunnen doen, is een datumveld als flexibel filter instellen.  Daarmee kun je wel gedeeltes van documenten zichtbaar maken,  bijv publicatie datum ligt tussen 01-01-2020 en heden, dan krijg je alleen de hits vanaf 01-01-2020.

 

 

Badge +1

@Marcel Maertens,

Dat is inderdaad nog een idee, maar heeft niet de voorkeur…. 

Ik denk dat het dan niet kan wat ik wil.

Bedankt iig voor de moeite!

Gr, Caroline

Reputatie 1
Badge +6

Ik zou graag willen zien óf, hoe vaak én door wie 1 specifiek document is/wordt geraadpleegd zonder dat ik een heel rapport hiervoor wil uitdraaien. Ik wil dit uitzoeken voordat dit document verwijderd wordt. 

Via ‘applicatiebeheer - zoeken beheer’ kom ik uit bij de 500 (dit aantal kan ook worden verhoogd) meest gezochte documenten per portaal. 

Ik wil eigenlijk ‘omgekeerd zoeken’, want ik wil een document zoeken in een verzameling en hiervan het aantal hits. 

Ik begrijp uit bovenstaande dat deze optie niet bestaat ? 

Groet, Nancy

Ik zou graag willen zien óf, hoe vaak én door wie 1 specifiek document is/wordt geraadpleegd zonder dat ik een heel rapport hiervoor wil uitdraaien. Ik wil dit uitzoeken voordat dit document verwijderd wordt. 

Via ‘applicatiebeheer - zoeken beheer’ kom ik uit bij de 500 (dit aantal kan ook worden verhoogd) meest gezochte documenten per portaal. 

Ik wil eigenlijk ‘omgekeerd zoeken’, want ik wil een document zoeken in een verzameling en hiervan het aantal hits. 

Ik begrijp uit bovenstaande dat deze optie niet bestaat ? 

Groet, Nancy

Hoi Nancy,

Dit kun je alleen zien in een rapport waarbij je dan filters instelt op bijvoorbeeld gebruiker en titel van het document.

 

Badge +1

Kan ik ook ergens zien hoe vaak een bepaald rapport is ingezien?

Kan ik ook ergens zien hoe vaak een bepaald rapport is ingezien?

Dat kun je helaas niet zien.

Badge +1

Jammer. Had interessant voor ons geweest om te zien hoe vaak bepaalde rapporten gebruikt worden, zodat wij rapporten die niet of nauwelijks gebruikt worden kunnen opschonen. In de loop der jaren is er helaas een wildgroei aan rapporten ontstaan. Bedankt voor de reactie @Inge Kuijpers !

@Dirk Kersbergen je zou dit nog als een idee kunnen plaatsen, misschien zijn er meer organisaties die hier behoefte aan hebben.

Badge +4

Is er een mogelijkheid om een gebruiker makkelijk te laten zien hoe vaak een document is ingezien? Bijv. bij de documentgegevens?

 

Hallo @Janneke Jung ,

 

Het is niet mogelijk om dit bij de documentgegevens te tonen. Alleen via het uitvoeren van het rapport kan dit inzichtelijk gemaakt worden.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring