Layout van documenten aanpassen dmv stijlenbeheer

  • 21 September 2020
  • 7 reacties
  • 365 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

De interne editor van Zenya DOC maakt gebruik van stijlen (of opmaak profielen), zoals ‘Standaard’, ‘Kop 1’, ‘Kop 2’ enzovoorts. Bij het bewerken van een HTML document kun je gebruik maken van deze stijlen om tekst op te maken. Met het stijlen beheer is het mogelijk om de opmaak van de standaard aanwezige stijlen aan te passen. Zo kun je bijvoorbeeld de tekst grootte, het lettertype en de kleur van de standaardtekst en de diverse koppen aanpassen naar de wens van de organisatie. Ook is het mogelijk om eigen stijlen toe te voegen, welke vervolgens in de interne editor worden getoond in de ‘uitklaplijst’ met beschikbare stijlen. Je kunt bijvoorbeeld een stijl ‘opvallend’ definiëren, met als tekst kleur ‘rood’.

 


Open het knowledge base article..

 


7 reacties

Reputatie 5
Badge +8

beste @Infolander, wij hebben binnen Zenya de kleuren van de stijl aangepast, zodat dit overeenkomst met onze huisstijl. Echter zie de ‘voorkant’ van documenten er heel anders uit dan de ‘achterkant’ van de documenten. Zo krijgen documentbeheerders en schrijvers een heel raar beeld van de documenten: want als je een document bewerkt zie je een andere lay out. 

Hierboven zie je hoe een gebruiker de documenten ziet, met de roze balken netjes in het document en zoals we het ook graag willen.

Gaan we nu dit document bewerken en naar ‘documenten’ aan de achterkant, dan ziet het document er zo uit. Ook als we via ‘documenten’ op de voorbeeldweergave klikken, ziet het document er zo uit als hieronder: 

Je kunt dus nooit een document mooi maken aan de achterkant als de gebruiker het document heel anders ziet. Is dit een bug? Of wat is anders de reden waarom dit er zo anders uitziet?

Hoi @Berber Werkman,

Dit probleem is bij ons bekend en is inderdaad een bug, we gaan dit nog oplossen.

Reputatie 5
Badge +8

@Inge Kuijpers heb ik toch nog een vraagje over de stijlen binnen Zenya. Want binnen de Kop 1 kun je naast de kleuren en het lettertype ook instellingen doen voor de alinea. De regelhoogte kun je instellen en dan zie je dat ook terug in de documenten. Maar als ik de marge boven en marge onder wijzig (pixels) verandert dat niet in onze documenten. Welk getal ik hier ook neerzet, er verandert niets. 

Wij vinden het mooier om een kleine witruimte te laten voor en na een gekleurde balk. Binnen iProva hebben wij dat ingesteld door de pixels op 10 te zetten. Binnen Zenya kan ik de pixels wel invullen, maar de balken en teksten blijven dicht op elkaar staan. Is dit ook een bug of doe ik iets verkeerd?

Graag hoor ik dit zodat wij de leesvriendelijkheid van documenten zo optimaal mogelijk kunnen instellen. 

Hoi @Berber Werkman ,

Ik zet je vraag door naar onze servicedesk, zij pakken het verder met je op.

Reputatie 3
Badge +4

Dit betreft een bug in onze software.

 

Deze is vastgelegd onder nummer 64018.

 

Je kunt de status van de bug volgen op : https://mijn.infoland.nl/bugs

Reputatie 5
Badge +8

@Marcel Maertens en @Inge Kuijpers jammer dat dit een bug is en niet eerder aan het licht gekomen is tijdens een testperiode. Zenya is hierdoor nog steeds niet optimaal in zijn gebruiksvriendelijkheid aldus de medewerkers van ons ziekenhuis. Wij wachten af wanneer deze bug is opgelost. 

Reputatie 1
Badge +4

Erg nuttig artikel! Ik heb alvast enkele huisstijlelementen toegevoegd zonder er een kleurboek van te maken. Bedankt!

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring