Vraag

Waarom werkt mijn hyperlink binnen Word of Excel niet?


Reputatie 3
Badge +3
Wanneer je nu binnen een Word of Excel document op een iProva Hyperlink klikt, word je begeleid naar de inlogpagina van iProva i.p.v. het eindelijke doel (bv een Document binnen iProva). Wanneer je vervolgens handmatig inlogt, kom je vervolgens weer op het startportaal uit.

Dit probleem wordt opgelost in iProva 5.11 versie. Deze versie wordt eind mei / begin juni verwacht.

Tot die tijd raden we je aan te werken met onderstaande work-around:
  • Gebruik de hyperlink wizard (via het “iDocument” lint, gevolgd door “Invoegen hyperlink”) om een iProva hyperlink in een Word document toe te voegen.
  • Gebruik voor het verwijzen naar documenten de "Documenten" sectie van de Hyperlink wizard, geen rechtstreekse verwijzingen naar de documenten via een "Webpagina"-verwijzing.
  • Als bij het volgen van de hyperlink een inlog scherm wordt getoond, kopieer dan de hyperlink vanuit het document en plak deze in de adresbalk van de browser.

10 reacties

Badge

Het probleem bestaat nog steeds. De workaround kreeg ik niet voor elkaar omdat bij het aanmaken van de hyperlink (via mijn modules, hyperlink) een melding komt ‘het klembord kan niet gewijzigd worden’. Je kunt de link dan wel kopieren naar het Word document.

Na het uploaden van het Word bestand in Iprova werkt de link niet zoals je zou willen. Als je op de link klikt blijf je in hetzelfde document in Iprova. Als je op de rechtmuisknop klikt en kiest voor link openen in een nieuw tabblad werkt het wel en kom je in het docuemnt terecht waar de link naar verwijst.

 

Is er een betere oplossing ?

Hoi @Ronald, onze servicedesk pakt dit verder met je op.

Badge +2

Het lukt mij niet om een hyperlink toe te voegen aan een Excelbestand. In een wordbestand lukt dit wel.

Moet ik andere stappen nemen dan bij een wordbestand?

Reputatie 1
Badge +3

Hoi @sbakker, onze Servicedesk pakt dit verder op. 

Reputatie 3
Badge +4

De knop "Hyperlink invoegen" is binnen Excel alleen beschikbaar als je een complete cel selecteert, niet als je een tekstfragment in een cel selecteert.
Dit geldt ook voor de 'Hyperlink invoegen'-optie van Excel zelf en komt derhalve neer op de mogelijkheden van Excel zelf.

Daarnaast hebben we kort stilgestaan bij alternatieven:

  • Je kunt er een heel ander document van maken, b.v. een Word of Vrij web document met een tabel
  • Of je kunt een rij tussenvoegen, de bovenrand onzichtbaar maken en dan in de bovenste cel reguliere tekst zetten en in de onderste cel de link ( of vice versa)

Tot slot hebben we ook gesproken over de mogelijkheden tot het invoegen van video's:

Ik zie dat deze vraag al twee jaar oud is; het werkt bij mij nog steeds niet in Word. Ik kom nog steeds op het startportaal uit.

Is hier iets aan te doen?

 

Reputatie 5
Badge +6

Bij ons werkt het. We werken wel met Single Sign On (automatisch inlog).

Ik word direct goed verwezen naar het document die ik heb gelinkt vanuit een WORD

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Henriette Schraven-van Well onze Servicedesk pakt dit verder op.

Badge

Dit probleem is al hele oud, maar wij lopen nog steeds tegen dit probleem aan.

Wanneer ik op de hyperlink klik, kom ik in hetzelfde document terecht.
Wanneer ik rechter muisknop - hyperlink kopiëren - plakken in nieuw tabblad (of zelfs andere browser) dan kom ik op de homepage van zenya.

In het document staan overigens nog een aantal hyperlinks, waarvan er één wel werkt, dus aan eht document kan het niet liggen.

 

Is er ondertussen al een oplossing hiervoor?

Vriendelijk groet, Rianka (Tergooi)

 

 

Dit probleem is al hele oud, maar wij lopen nog steeds tegen dit probleem aan.

Wanneer ik op de hyperlink klik, kom ik in hetzelfde document terecht.
Wanneer ik rechter muisknop - hyperlink kopiëren - plakken in nieuw tabblad (of zelfs andere browser) dan kom ik op de homepage van zenya.

In het document staan overigens nog een aantal hyperlinks, waarvan er één wel werkt, dus aan eht document kan het niet liggen.

 

Is er ondertussen al een oplossing hiervoor?

Vriendelijk groet, Rianka (Tergooi)

 


Hoi @Rianka,

Zou je dit via jullie contactpersoon willen melden bij onze servicedesk? Zij kunnen het probleem dan verder onderzoeken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring