Q&A

Wanneer krijgt een gebruiker een e-mailbericht voor leesbevestiging?

  • 21 January 2020
  • 12 reacties
  • 524 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties

Voor wat betreft de leesbevestiging is het belangrijk om het volgende te weten:

  • Alle documenten waarvoor leesbevestiging is vereist wordt worden opgenomen in de takenlijst achter één taak met het opschrift "Er zijn documenten voor u waarvoor leesbevestiging vereist is".
  • Deze taak is pas afgerond wanneer er voor alle documenten in de lijst een leesbevestiging is afgegeven.
  • Er wordt een e-mailbericht verstuurd naar een medewerker wanneer er nieuwe documenten aan de leeslijst zijn toegevoegd

12 reacties

Reputatie 3
Badge +6

Begrijp ik het goed dat als een medewerker bijvoorbeeld in zijn leeslijst nog twee documenten heeft staan die nog gelezen moeten worden, en er wordt een nieuw document gepubliceerd met leesbevestiging voor die medewerker, krijgt de medewerker geen mail? 

Reputatie 5
Badge +8

Hier wil ik ook wel meer over horen, ik lees inderdaad ook dat de leesbevestiging niet meer verstyuurd wordt als er nog een leesbevestiging open staat.

Dat zou een slechte zaak zijn :grin:

Hoi Gerlof en Emile,

De mail wordt inderdaad alleen verstuurd als je geen openstaande leestaak meer hebt.

Zie ook het idee in dit topic.

Reputatie 5
Badge +8

Hallo Inge,

Ik lees je antwoord en de link naar de andere topic, en wil hier graag op reageren:nerd: .

Je stelt leesbevestiging in omdat de inhoud van het doc van groot belang is voor betrokken medewerker(s) en haar werkprocessen. In de praktijk zijn er veel medewerkers die taken laten staan waaronder leesbevestiging en gaan dus andere wijzigingen en nieuwe leesbevestigingen MISSEN. Hierdoor kunnen belangrijke fouten ontstaan, … zeker in hoog risico processen !

Daarom wil ik aangeven dat ik deze nieuwe instelling binnen ZENYA een zeer slechte vind :smirk: :sob:

Ik hoop dat er meerderen het met mij eens zijn en dat dit veranderd.

 

Daarom wil ik aangeven dat ik deze nieuwe instelling binnen ZENYA een zeer slechte vind :smirk: :sob:

Ik hoop dat er meerderen het met mij eens zijn en dat dit veranderd.


Hoi @Emile Korver,
Je punt is helder maar nog even ter aanvulling: dit is niet iets wat gewijzigd is in Zenya, dit is altijd al zo geweest.

Reputatie 5
Badge +8

OEPS, dan heb ik dat nooit geweten, nu wel, ...excusee moi :kissing_closed_eyes:

Wellicht is een verandering hierin wel een sterke verbetering binnen het systeem zodat risico en PDCA beter geborgd blijven :nerd:  

Reputatie 3
Badge +6

Hallo Inge,

Ik lees je antwoord en de link naar de andere topic, en wil hier graag op reageren:nerd: .

Je stelt leesbevestiging in omdat de inhoud van het doc van groot belang is voor betrokken medewerker(s) en haar werkprocessen. In de praktijk zijn er veel medewerkers die taken laten staan waaronder leesbevestiging en gaan dus andere wijzigingen en nieuwe leesbevestigingen MISSEN. Hierdoor kunnen belangrijke fouten ontstaan, … zeker in hoog risico processen !

Daarom wil ik aangeven dat ik deze nieuwe instelling binnen ZENYA een zeer slechte vind :smirk: :sob:

Ik hoop dat er meerderen het met mij eens zijn en dat dit veranderd.

 

Helemaal mee-eens, en ik dacht ook dat er altijd een mail werd gestuurd bij een nieuw te lezen document. Mogelijk omdat ik altijd bij ben met het verplicht lezen…

 

Hoi Gerlof en Emile,

De mail wordt inderdaad alleen verstuurd als je geen openstaande leestaak meer hebt.

Zie ook het idee in dit topic.

 

Hopelijk zullen veel mensen op dit topic reageren zodat Infoland dit gaat wijzigen! 

Hallo,

Ik heb ook diverse meldingen van gebruikers ontvangen dat ze sinds de overgang naar Zenya geen verzoeken meer ontvangen om te lezen. In iProva was dit absoluut wel het geval en voor sommige van onze gebruikers ook de trigger om in te loggen en de documenten te lezen. Ik hoop dat dit snel aangepast wordt. Wij vinden dit een behoorlijke achteruitgang. Ik zal ook een melding maken.

 

Groeten Sabine

Hoi Sabine,

Goed dat je dit bij onze servicedesk meldt, dit is waarschijnlijk een ander probleem dan.

Toch een bug dus:

Beste Sabine,

Normaliter zou het moeten zijn dat er één mail wordt verstuurd als er sprake is van één of meerdere uitstaande leesbevestigingen. Deze mail wordt 's nachts vanuit het systeem verstuurd. Dat er momenteel in 6.1.1. geen mails worden uitgestuurd is een bug.

In Zenya wordt er een e-mailbericht gestuurd wanneer er een document aan de leeslijst is toegevoegd. Deze mail wordt dagelijks ('s nachts) verstuurd.

Reputatie 3
Badge +4

Dat in sommige vallen de mail voor leesbevestiging niet werd verstuurd was een bug die inmiddels is opgelost. Je kunt de bug vinden via : https://mijn.infoland.nl/bugs → zoeken op bug 63702

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring