Vraag

Aantal autorisatoren beperken tot één persoon

  • 27 January 2021
  • 7 reacties
  • 141 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5

Goedemorgen,

Binnen het Adrz hebben we bepaald dat in een document maar 1 persoon als autorisator op mag treden die verantwoordelijk is voor dit document.

  • is het mogelijk om in te stellen dat er ook maar 1 persoon als autorisator gekozen kan worden in de beoordelingronde en eigenschappen?
  • We willen graag dat ook een autorisator meldingen krijgt dat een document na verloopt van tijd nog niet is gecontroleerd zodat hij/zij hier actie op kan ondernemen. We hebben als tussenoplossing ervoor gekozen om een autorisator ook documentbeheerder te maken, maar dat vinden we eigenlijk geen ideale situatie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +7

Ik lees bovenstaande discussie met aandacht, omdat wij tegen hetzelfde aanlopen. Hoe kan het dat in de workflow is ingesteld dat een document door slechts 1 persoon geautoriseerd moet worden en dat je hierna, in de gepubliceerde versie, dit kan wijzigen en zelfs meerdere personen kunt toevoegen?? 

Niet alleen kun je hiermee de geschiedenis ‘vervalsen', het is bovendien volstrekt onlogisch en in strijd met de zelf ingestelde beperking van 1 persoon.

Ik ben verbaasd dat hier al bijna 3 jaar niets meer over is gezegd. Krijgt dit een vervolg?

Je kunt het aantal autorisatoren beperken tot één persoon, dat geef je bij het beoordelingssjabloon aan bij de ronde die je gebruikt voor autorisatie:

 

Een melding over een te controleren document gaat inderdaad alleen naar de documentbeheerder, deze kan wel de taak delegeren aan de autorisator.

Hoi @Michel Pot,

Dit zou een bug in de software kunnen zijn, we gaan dit verder onderzoeken.

Het probleem met het kunnen wijzigen van de autorisator is bij ons bekend als bug 67261. Wanneer je last hebt van deze bug kun je dat via mijn Infoland aangeven.

Reputatie 1
Badge +5

Ja, dat klopt, dat hebben we ook zo ingesteld, maar in de documenteigenschappen kun je wel meerdere autorisatoren toevoegen als het document is beoordeeld.

Als je dan naar het documentoverzicht gaat dan zie je meerdere autorisatoren staan, terwijl dit eigenlijk niet de bedoeling is, ook hier zouden we het aantal autorisatoren willen beperken tot één zodat hier duidelijk is wie de eindverantwoordelijke voor het document is. (twee kapiteins op een schip werkt niet)

Hoi @Kluijfhout,

In het beoordelingssjabloon kun je aangeven welke ronde de ‘autorisatieronde’ is. De beoordelaars uit die ronde worden dan automatisch overgenomen als ‘autorisator’ bij het dopcument.

Als je autorisatieronde maar één beoordelaar toestaat, komt er dan ook maar één beoordelaar bij ‘autorisator’ te staan. Je kunt dan zelf geen extra namen toevoegen.

 

 

Reputatie 1
Badge +5

Hallo Inge,

Bovenstaande begrijp ik.  Er staat in de desbetreffende map maar één autorisator ingesteld.
Waar het om gaat is de documenteigenschappen. Als het document is gepubliceerd dan kan ik daar meerdere autorisatoren toevoegen en/of wijzigen. Wij zouden daar alleen de autorisator willen zien die het document het laatst heeft beoordeeld. Dan kun je in het documentoverzicht gelijk zien we de ‘werkelijke’ autorisator - en dus eindverantwoordelijk - van het document is.

Gr, Johan

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring