Business Intelligence (BI Microsoft) en DOC: Wie wil kennis en toepassingen delen?

  • 10 November 2022
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Badge +1

We hebben de licentie “toegang tot BI” besteld (Business intelligence van Microsoft)
Deze licentie maakt de Zenya omgeving query-baar.
Dit is nu ingesteld… maar het is een bos waarin het in eerste instantie moeilijk is de bomen te zien.
Ik vond in de community een mooi document over FLOW en BI maar niets over DOC.

Waarom hebben we de BI toegang besteld: omdat we enkele rapporteringen missen in Zenya. 

Op dit ogenblik zijn we aan het werken aan DOC. 
Welke rapporteringen missen we en hadden we willen opzetten:

  1. Zo bv. een bruikbaar overzicht per gebruiker welke documenten nog te lezen zijn (geen oeverloze xls tabel).
    Gelezen of ongelezen per gebruiker en per soort document

     

  2. Zo bv. een overzicht van de verschillende instellingen per map na het los maken van de submap-eigenschappen van een moedermap:
    overzicht maken waarin zichtbaar wordt of de eigenschappen van de submappen goed ingesteld blijven?

Is daar al een forum over?  Zijn er gebruikers die kennis willen delen en misschien andere mooie BI toepassingen hebben gemaakt?


3 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Beste Jan,

Er zijn op dit moment diverse organisaties die bezig zijn met het creëren van een BI-omgeving met name voor indicatoren vanuit DOC. Volgens mij bijvoorbeeld Zuyderland en LUMC. Ook wij zelf zijn bezig hier op door te ontwikkelen; de verwachting is dat hier volgend jaar ook door ons stappen worden genomen, mede omdat steeds meer organisaties er naar vragen.

@Koen Sterken: heb jij eventuele aanvullingen hierover? 

Reputatie 6

Hoi Jan en Bart,

Ik zit rondom die ontwikkelingen niet (meer) in de loop. Ik verwacht dat @Maurice van Abeelen beter in staat zal zijn deze vraag te beantwoorden.

Reputatie 6

Dag Jan,

Jouw vragen zijn gericht aan de community en kunnen ook het beste beantwoord worden door andere community leden.

Wat betreft de opmerking van Bart over onze eigen ontwikkelingen: We zijn inderdaad aan het onderzoeken hoe wij de managementinformatie binnen Zenya verder kunnen verbeteren. Veel klanten vragen hier om en we zijn het dus zeker niet vergeten. Maar op dit moment is er nog geen nieuws dat we met jullie kunnen delen. We hopen dat in het nieuwe jaar wel te hebben, maar dat is nu nog erg onzeker.

 

@Verschaeren Jan  @Bart Bolwijn  @Koen Sterken 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring