Beantwoord

Documentbeheer door externen (buiten organisatie), wel iProva/Zenya gebruiker

  • 16 August 2022
  • 6 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5

Goedendag,

We hebben een document dat regelmatig moet worden bijgewerkt. Dit document is opgesteld door het ziekenhuis waar wij mee samenwerken. Dit ziekenhuis maakt ook gebruik van iProva/Zenya.

Situatie/werkwijze nu: document downloaden, mailen naar ziekenhuis, na ontvangst bijgewerkte versie weer uploaden en publiceren in ons portaal.

Vraag 1:  wat zijn de mogelijkheden om het document te laten bewerken door een externe medewerker van het ziekenhuis?

Vraag 2: welke uitwisselingsmogelijkheden zijn er tussen twee organisatie die beide Zenya gebruiken?

Voor mezelf had ik de volgende opties in gedachten:

  1. Extern gebruikersbeheer? Maar hierover kan ik geen informatie vinden? 
  2. Delen van het document via Webshare, maar bewerking is niet mogelijk!
  3. Fictieve gebruiker aanmaken en (schrijvers)rechten geven om specifieke documenten te beheren. Dus uitwisseling gebruikersnaam en wachtwoord met externe gebruiker, die dan toegang heeft tot onze iProva

Bij optie 3: onze iProva applicatie draait binnen onze Citrix-omgeving. Ik neem aan dat externe toegang dan niet gaat werken? Wellicht in een Saas omgeving wel? Dit kan ik ook navragen bij onze ICT.

Graag hoor ik wie (andere) mogelijkheden ziet tot uitwisseling/beheer tussen organisatie die beide Zenya gebruiken.

Alvast dank voor de reacties!

M.vr.gr

Klaas Pompstra

icon

Antwoord op het topic e.franssen 18 August 2022, 12:28

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Marja,

Wanneer je een webshare van een andere organisatie gebruikt in je eigen omgeving, is de opmerking alleen in je eigen omgeving te zien.

Reputatie 3
Badge +7

Ik heb nog een vraag over webshare documenten 

Als je in een webshare document een opmerking plaatst bij wie komt deze opmerking terecht, kan degene die de webshare beheerd (ander zhs bijvoorbeeld) deze opmerkingen ook zien?

 

 

Reputatie 4
Badge +4

 Hi @kpompstra,

 

Vraag 1:  wat zijn de mogelijkheden om het document te laten bewerken door een externe medewerker van het ziekenhuis?


Het ziekenhuis kan een gebruiker aanmaken in Zenya (lokaal account) of in hun AD zodat deze gebruikers eventueel wordt gesynchroniseerd naar Zenya (mocht het ziekenhuis gebruik maken van user provisioning).
Vervolgens kan deze gebruiker worden uitgenodigd als schrijver.
 

Bij optie 3: onze iProva applicatie draait binnen onze Citrix-omgeving. Ik neem aan dat externe toegang dan niet gaat werken? Wellicht in een Saas omgeving wel? Dit kan ik ook navragen bij onze ICT.

 

Dit ligt inderdaad aan de IT-infrastructuur van organisatie en dat dient verder besproken met jullie IT-afdeling en hun IT-afdeling. Dit kan allemaal, echter moet zij dan wel het een en ander regelen.

>Vraag 2: welke uitwisselingsmogelijkheden zijn er tussen twee organisatie die beide Zenya gebruiken?

Webshare is een meeste gebruikte optie.
Het document als .IDF exporteren en naar elkaar versturen.

Mochten er nog vragen zijn hoor ik dat graag.

Reputatie 2
Badge +5

Hoi @Job Kramer 

Zie mijn reactie hierboven..

Gr

Klaas

Reputatie 2
Badge +5

Hoi Job,

Het ziekenhuis is verantwoordelijk voor de inhoud van het document, verzorgt aanpassingen en verstuurd de nieuwe versies naar de zorginstelling.

De zorginstelling plaatst het document op het portaal voor haar zorgmedewerkers.

Dus kernvraag is of iemand die NIET bij de zorginstelling werkt, wel toegang kan krijgen om in iProva/Zenya het document te bewerken.

Klaas

 

Reputatie 5

Wordt het document door beide ziekenhuizen bijgewerkt (dus: wordt de verantwoordelijkheid voor de inhoud gedeeld), of is één van beide ziekenhuizen verantwoordelijk voor de inhoud, maar wordt het door beide organisaties gebruikt?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring