Beantwoord

Doorgaan bij beoordelingsronde en beoordelaars overslaan

  • 3 August 2018
  • 5 reacties
  • 458 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8
Sinds enkele versies terug kan er verdergezet worden met de beoordelingsronde waar het document werd afgekeurd en kunnen er beoordelaars overgeslagen worden die het document reeds hebben goedgekeurd.

Dit is een heel handige functionaliteit. Indien er echter wijzigingen gebeuren aan de ingestelde beoordelaars, kan er hier geen beroep meer op worden gedaan.

Ik kom dit wel vaker tegen in volgende scenario's (wij hebben een centraal beheer) :

  • Een document staat heel lang te wachten in een beoordelingsronde, waarna blijkt dat de desbetreffende beoordelaar in langdurige ziekte is. --> de beoordelaars dienen gewijzigd te worden, diegene die het wel reeds goedgekeurd hadden, dienen dit nu opnieuw te doen.
  • Een document staat heel lang te wachten in een beoordelingsronde, waarna een statusupdate gevraagd wordt van de schrijver die een wijziging vraagt van de beoordelaars. --> de beoordelaars dienen gewijzigd te worden, diegene die het wel reeds goedgekeurd hadden, dienen dit nu opnieuw te doen.
Hiernaast lijkt het mij ook handig, dat naast de knop 'publicatie forceren', er een functionaliteit bijkomt om het document naar de volgende beoordelingsronde te forceren.
icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 6 August 2018, 10:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Wanneer een document in beoordeling staat kun je de beoordelaars wijzigen zonder de beoordeling af te breken. Op die manier hoeft de beoordeling niet afgebroken te worden.

Volgens mij is het dan alleen wel zo dat de wijziging na publicatie niet opgeslagen wordt.
De oude beoordelaar staat dan volgens mij weer in het rijtje beoordelaars.
Reputatie 5
Badge +8
Wanneer een document in beoordeling staat kun je de beoordelaars wijzigen zonder de beoordeling af te breken. Op die manier hoeft de beoordeling niet afgebroken te worden.

Volgens mij is het dan alleen wel zo dat de wijziging na publicatie niet opgeslagen wordt.
De oude beoordelaar staat dan volgens mij weer in het rijtje beoordelaars.


Hoezo? Als een document in een beoordelingsronde zit, staat er bij ons een melding dat 'Tijdens de beoordeling mag het document niet bewerkt worden.'
Hoi @Andrei Hollevoet ,

Er is een recht 'Beoordelaars wijzigen tijdens beoordeling' dat je moet hebben om dit te kunnen.
Via Applicatiebeheer > Documenten > Gebruikersrollen kun je dit recht aan een gebruikersrol toekennen.
Vervolgens kun je dan bij de documentmappen aangeven welke gebruikers en/of gebruikersgroepen deze rol hebben.
Reputatie 5
Badge +8
Perfect! bedankt

Er is nu ook een training beschikbaar 'Documenten in beoordeling toewijzen aan een andere beoordelaar'.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring