Beantwoord

Gebruiken van mediaknooppunten en mediabeheer

  • 19 July 2018
  • 4 reacties
  • 661 Bekeken

Nu wij geen Visio meer nodig hebben is het mediabeheer een stuk belangrijker geworden omdat alle documentbeheerders nu stroomschema's aan kunnen maken en gebruiken.
Wij zijn er inmiddels achter gekomen dat wanneer we een mediaknooppunt maken op een bovenliggende map we de stroomschema's niet kunnen verplaatsen naar een map die daaronder hangt. Ook kunnen we de stroomschema's niet gebruiken in een document in een onderliggende map terwijl deze wel gekoppeld is in het mediaknooppunt.
Zonder mediaknooppunt een stroomschema naar een andere map verplaatsen behoort helaas ook niet tot de mogelijkheden.

Hebben jullie nog adviezen over het gebruik van de mediaknooppunten en het mediabeheer, wij lopen hier nu in vast.
icon

Antwoord op het topic Job Kramer 20 July 2018, 12:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Alle submappen van een map die mediaknooppunt is kunnen de media van dat knooppunt gebruiken.

Ik heb de situatie op onze eigen ontwikkelomgeving nagespeeld:

De hoofdmap is het mediaknooppunt en bevat stroomdiagrammen



De map 'Job' is geen mediaknooppunt en maakt dus gebruik van de media in de hoofdmap



In een document in de map 'Job' kan ik het stroomdiagram invoegen

Reputatie 6
Beste @Jenneke van ddr Ploeg kun je vooruit met de reactie van @Job Kramer?
Alle submappen van een map die mediaknooppunt is kunnen de media van dat knooppunt gebruiken.

Ik heb de situatie op onze eigen ontwikkelomgeving nagespeeld:

De hoofdmap is het mediaknooppunt en bevat stroomdiagrammen



De map 'Job' is geen mediaknooppunt en maakt dus gebruik van de media in de hoofdmap



In een document in de map 'Job' kan ik het stroomdiagram invoegen



Bedankt Job,
ik ga ermee aan de slag.

Groet Jenneke
Reputatie 5
Badge +8
[...]
Wij zijn er inmiddels achter gekomen dat wanneer we een mediaknooppunt maken op een bovenliggende map we de stroomschema's niet kunnen verplaatsen naar een map die daaronder hangt. Ook kunnen we de stroomschema's niet gebruiken in een document in een onderliggende map terwijl deze wel gekoppeld is in het mediaknooppunt.


Dat is schrikken... Ik ging er, juist omdat je het wel kunt koppelen, volledig vanuit dat dit zou kunnen.

Zonder mediaknooppunt een stroomschema naar een andere map verplaatsen behoort helaas ook niet tot de mogelijkheden.


En ook hier een verrassing; ik dacht dat je net als bij afbeeldingen en andere media gewoon een download kon doen. Tja, alles downloaden en terugplaatsen in b.v. een dieper gelegen map is natuurlijk weer extra werk, maar wel een oplossing.

Echter blijkt dat je stroomschema's niet kunt downloaden! De knop staat er wel, maar is niet beschikbaar.

Ook de verplaatsen optie doet lang niet wat ik had verwacht? Ik een stroomdiagram niet naar een dieper gelegen niveau verplaatsen, maar ook niet naar een mediaknooppunt hoger in de map hiërarchie naar een mediaknooppunt op hetzelfde niveau.

Deze twee functies lijken haast nog wel uitgeschakeld tot nadere implementatie?

Hebben jullie nog adviezen over het gebruik van de mediaknooppunten en het mediabeheer, wij lopen hier nu in vast.


Het is goed dat u deze punten aan de orde brengt. We gebruiken deze functionaliteit nu maar op een paar afdelingen, maar de stroomschema's lijken momenteel nog niet "mobiel". Gezien hoeveel tijd sommige artsen er nu al in gestoken hebben, hoop ik dat er in de toekomst wat meer flexibiliteit komt in het beheer ervan.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring