Hyperlink (verwijzing naar document) hergebruiken

  • 14 October 2022
  • 5 reacties
  • 40 Bekeken

Badge +1

Beste

Is het mogelijk om een ‘verwijzing naar een document’ als hyperlink te hergebruiken in een ander document? Of kan hier enkel de hyperlink, gemaakt met ‘Document delen met collega’s’, gebruikt worden?

Vg

Maarten.


5 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Heb je deze al eens geprobeerd → 

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Er zit een mogelijk nadeel aan de hier beschreven werkwijze - als je hyperlinks naar Zenya doelen (zoals een document) toevoegt aan een document op basis van een URL, dan dien je die in te voegen via de optie "Verwijzing naar website”.

In dat geval kun je in het overzicht van inkomende en uitgaande hyperlinks niet zien wat het bron- of het doeldocument achter de link is.
Dat is onhandig bij het opschonen van links zodra de laatste versie van een document waarnaar verwezen wordt gearchiveerd wordt.

Reputatie 5
Badge +6

Beste, 

Je kunt de hyperlink die je gemaakt hebt hergebruiken in meerdere documenten. Dit kan je doen dmv copy+paste.

Heb als auteur een hyperlink gemaakt van een stuk tekst. Deze verwezen naar een document en op OK geklikt. Vervolgens hyperlink copy+paste in een andere document en dit werkt bij mij.

Groet,

Khar-Cheong

Badge +1

Wanneer wij een hyperlink maken in Zenya naar een ander document kunnen we dit niet met Copy+Paste naar een ander document zetten.

Daar geeft Zenya aan dat de link niet werkt: “Dit document bevat hyperlinks die niet meer bekend zijn binnen het systeem en dus niet meer gevolgd kunnen worden.”

Gewone reguliere hyperlinks kunnen we natuurlijk wel hergebruiken maar niet de interne hyperlinks gemaakt in Zenya zelf.

Badge +1

Bedankt Emile. Dat ga ik bekijken. Ik denk dat we dat eerder per document regelden en dan zo wilden kopiëren naar andere documenten. Dit ging bij ons niet.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring