Beantwoord

Impact van aanpassing van het documenttype

  • 31 July 2020
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

Badge +3

Binnen onze iProva omgeving zijn heel wat documenttypes voorzien van een vaste documentstructuur. Momenteel herzien we echter deze structuur en hier en daar zullen de nodige aanpassingen moeten gebeuren.

 

Wat is hiervoor de meest aangewezen werkwijze?  Kan ik de documentstructuur van het betreffende documenttype gewoon wijzigen? Veranderen bestaande documenten meteen mee bij het opslaan van de wijziging? Of moet ik een nieuw documenttype maken (en beschikbaar stellen) en het oude op niet-beschikbaar zetten?

 

Dank voor de verheldering!

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 3 August 2020, 11:30

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Als je de documentstructuur verandert:

  • blijven nu gepubliceerde document precies zoals ze waren
  • kun je voor huidige concepten aangeven wat er moet gebeuren met de inhoud van paragrafen die je verwijdert, en wordt de inhoud van paragrafen die je verplaatst gewoon meegenomen
  • kun je bij het maken van een nieuwe conceptversie van een gepubliceerd document alsnog aangeven wat er moet gebeuren met de inhoud van paragrafen die inmiddels verwijderd zijn

Er gaat dus geen content zomaar verloren.

Het is dus niet noodzakelijk een nieuw document type te maken (maar het mag natuurlijk wel).

Badge +3

Dank voor de snelle feedback.

Het is wel degelijk de bedoeling paragrafen toe te voegen, van plaats te wisselen, rubrieken te verwijderen/samen te voegne… Dus ik ga uit van het aanmaken van nieuwe documenttypen :)

 

Nog een kleine vraag, ik vermoed dat bestaande documenten dan bij een herziening worden overgezet naar het nieuwe documenttype? Of gebeurt dat niet zo automatisch als ik zou veronderstellen?

Reputatie 5
Badge +8

Zolang je slechts paragrafen toevoegt, zie ik niet onmiddellijk problemen.

 

Indien je paragrafen verwijderd e.d. dan zou ik inderdaad voorstellen om een nieuw documenttype aan te maken.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring