Skip to main content

Hallo,

Wij hebben een hele hoop leesrollen gedefinieerd i.v.m. meerdere organisaties. Wat ik erg storend en onduidelijk vindt, is dat als je kiest voor publieke lezer je al deze leesrollen ziet staan ook wanneer er geen rechten op zijn ingesteld. Zo lijkt het dus of bijv. externe of privé lezers het ook kunnen zien terwijl dit niet het geval is(er zijn immers geen rechten ingesteld). Kan ik iets inrichten zodat dit niet te zien is? 

Groet, Sanne

Ik begrijp deze vraag, het zou inderdaad duidelijker zijn als de leesrollen verdwijnen wanneer publieke lezer wordt aangevinkt. Daarnaast zou het ook handig zijn, bij het uitvinken van publieke lezer dat niet alle leesrollen aangevinkt blijven. 

Wanneer er veel aanwezig zijn en je er bijvoorbeeld maar 2 wenst aan te vinken moet je ze allemaal een voor een verwijderen.

Hoi @svdwal,

Ik begrijp je vraag. De leesrollen worden nu allemaal getoond omdat deze mogelijk het document kunnen lezen. Dat kunnen deze rollen alleen als op de map ook leesrechten zijn toegekend aan de rol. Maar wanneer je achteraf deze rol rechten geeft, betekent dit dus ook dat de rol het document vanaf dat moment kan lezen zonder dat je iets aanpast bij het document zelf.

Zie ook dit idee, dit zou waarschijnlijk jullie ook helpen?

Reageer