Beantwoord

Managementrapportage documenten: aantal hits per maand


Badge +2
Ik wi graag een rapport maken van een lijst documenten waarin per document staat hoevaak het is gezocht en bekeken per periode: dus de hoeveelheid hits in een bepaalde periode.

Ik kom er echter niet helemaal uit hoe ik dit moet doen.
icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 18 July 2019, 09:49

Bekijk origineel

13 reacties

Hoi @Arleen Oomes ,

In de module Rapportage is een aantal rapporten beschikbaar voor documenten, de volgende rapporten zou je wellicht kunnen gebruiken:

  • Lijst van hits per document
  • Lijst van hits per document per gebruiker
  • Meest gelezen documenten per gebruiker

2473e27c-882d-4f39-a843-342cbdd2e009.png

 


In deze training wordt uitgelegd hoe je een rapport maakt.

Kun je hier iets mee?

 

Badge +2
Dan je wel. ik ga hier mee aan de slag. waarschijnlijk zal het nu wel lukken.
Badge +2
Beste inge,

het gaat mijn nog steeds niet lukken om goed te krijgen dat een afdeling zelf op mappen kan instellen dat ze het aantal hits per document kunnen krijgen voor hun eigen ingestelde mappen over een bepaalde periode, bv per maand of kwartaal. Graag zou ik dit voor elkaar kunen krijgen.

we hebben al meerdere rapportages gemaakt maar willen dit ook graag kunen zien.

voor de medewerker hebben we bijvoorbeeld wel een rapportage voor de lijst met documenten die aangeeft wanneer de controle datum is. hierbij kunnen ze dan zelf de mappen aanvinken welke ze willen hebben. Ook maken we een rapportage van de eenheden over de aantallen per periode per map die de controle datumvoorbij zijn, dus verlopen.
Je kunt in het rapport (bijvoorbeeld rapport 'Lijst van hits per document') een filter toevoegen dat je bij het draaien van het rapport instelt. Hier kun je een filter op 'Map' toevoegen. Als iemand dan het rapport gaat bekijken, kun je op dat moment de mappen kiezen die je in het rapport wilt meenemen.
is dat wat je bedoelt?

Badge +2
dit is inderdaad wat ik bedoel. heel erg bedankt. ik kwam er maar niet uit en kreeg steeds de periode niet boven tafel. groeten Arleen Oomes
De periode wordt in dit type rapport altijd al gevraagd, je hoeft daar zelf dus geen filterregel voor toe te voegen 🙂
Badge +1

Hoi!

Ik ben het ook aan het proberen, maar ik kan niet vinden waar ik de periode in kan stellen. Bijvoorbeeld dat ik van documenten kan zien hoe vaak ze afgelopen jaar zijn geraadpleegd. Ik krijg die vraag niet automatisch bij het aanmaken van het rapport. Waar kan ik dat instellen?

Groetjes Rianne Geurts

Hoi!

Ik ben het ook aan het proberen, maar ik kan niet vinden waar ik de periode in kan stellen. Bijvoorbeeld dat ik van documenten kan zien hoe vaak ze afgelopen jaar zijn geraadpleegd. Ik krijg die vraag niet automatisch bij het aanmaken van het rapport. Waar kan ik dat instellen?

Groetjes Rianne Geurts

 

De periode wordt automatisch gevraagd wanneer je het rapport gaat uitvoeren, je hoeft dit dus niet in de definitie op te nemen.

Badge +1

Dankjewel voor je reactie.

 

Bij mij gebeurt dat helaas niet. Klopt het dat ik het rapport “lijst van hits per document” daarvoor moet gebruiken? Of juist een ander rapport?

Hoi Rianne,

Dat klopt. Je voegt een rapport toe van dit type en als je daarna dan het rapport gaat belijken dan kun je in de eerste stap een periode opgeven:

 

 

Badge +1

Hoi!

Ik krijg die eerste keuze nooit te zien. Moet ik daarvoor ergens anders instellingen wijzigen?

 

Hoi!

Ik krijg die eerste keuze nooit te zien. Moet ik daarvoor ergens anders instellingen wijzigen?

 

Ik zet je vraag dan door naar onze servicedesk zodat zij het verder kunnen onderzoeken.

Het probleem is inmiddels opgelost door een nieuw rapport aan te maken, de oorzaak van de storing is niet bekend.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring